نرخ رشد اقتصادي جهان براي سومين بار در پنج سال گذشته كاهش مي يابد

تهران- به دليل كاهش نرخ رشد اقتصادي بازارهاي نوظهور از چين گرفته تا برزيل، اقتصاد جهاني امسال با سومين افت بزرگ خود در پنج سال گذشته روبرو مي شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادی ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، افت دوباره رشد اقتصادی جهان به بحث و جدلها در مورد اینكه واكنش سیاستگذاران به این كاهش رشد چقدر باید باشد، دامن می زند.

سه سال پس از آنكه كشورهای صنعتی جهان از ركود اقتصادی مربوط به ركود بازار مسكن آمریكا بیرون آوردند، قابلیت اتكا به این منبع قدرت به دلیل بقا و تداوم مشكلات مالی اروپا كاهش یافت.

صندوق بین المللی پول میانگین رشد اقتصادی كشورهای اروپایی را پایان نیمه دوم دهه 2020 ، 8/5 درصد پیش بینی می كند كه تقریبا دو درصد كمتر از پنج سال پیش از ركود سال 2009 است.

مسوولان مالی صندوق بین المللی پول و بانك جهانی نشست سالانه خود در توكیو در آخر هفته گذشته میلادی را در حالی ترك كردند كه در مورد چگونگی تقویت رشد اقتصاد جهانی به توافق نرسیدند.

رییس بانك مركزی كره جنوبی بر افزایش حجم محرك های اقتصادی در آسیا تاكید كرد ، در حالی كه روسیه و برزیل كشورهای ثروتمند را به رفع مشكلات اقتصادی خود فراخواندند.

این گزارش افزود: 'استنلی فیشر' رییس بانك مركزی رژیم صهیونیستی معتقد است، اقتصاد جهانی به طور وحشتناكی به سمت ركود پیش می رود.

'ژاكوب فرنكل' رییس جی.پی مورگان نیز گفت: این نگرانی وجود دارد كه در آینده نزدیك، موتور رشدی كه تا پیش از این، محرك رشد اقتصادی بود، قدرت خود را از دست بدهد.

وی افزود: منطقه یورو هنوز به رشد خود ادامه می دهد، اما پیش بینی می كنیم نرخ رشد اقتصادی آن كمتر از بقیه جهان باشد.

اقتصام**1063 **1561
۰ نفر