۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 80371582
T T
۰ نفر
براد پيت مبارزه دولت آمريكا با موادمخدر را به چالش كشيد

تهران - 'براد پيت' بازيگر سينماي هاليوود در مستند 'خانه اي كه من در آن زندگي مي كنم'، چهل سال مبارزه دولتمردان و پليس آمريكا عليه مبارزه با موادمخدر را به چالش كشيده و اين اقدامات را يك شكست توصيف كرده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از رویترز، این فیلم كه از روز جمعه به شكلی گسترده در سینماهای متعدد آمریكا به نمایش درآمده، ساخته 'یوجین جاركی' فیلمساز آمریكایی است و 'براد پیت' مدیریت تولید آن را برعهده دارد.

در این فیلم كه بهمن سال گذشته جایزه هیات داوران جشنواره 'ساندنس' را از آن خود كرد اعلام می شود كه آمریكا یكهزار میلیارد دلار صرف مبارزه با مواد مخدر كرده و 45 میلون فقره بازداشت پس از سال 1971 تاكنون صورت گرفته است.

دست اندركاران این فیلم معتقدند كه خط مشی مبارزه دولت آمریكا با مواد مخدر كه بیشتر شبیه به 'لال بازی' است، به تجدید نظر نیاز دارد.

در این فیلم مستند كه از 20 ایالت مختلف آمریكا در آن نماهایی به معرض دید گذاشته شده، تمام جنبه های موضوع اثر از جمله قاچاقچی، مامور مبارزه با موادمخدر، زندانی، قاضی، مادر غصه دار و سناتور مورد بررسی قرار گرفته است.

'خانه ای كه من در آن زندگی می كنم' به خوبی نشان می دهد كه گرچه آمریكا تنها پنج درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهد اما 25 درصد جمعیت زندانی های جهان متعلق به این كشور است.

براد پیت مدیر تولید این اثر مستند معتقد است كه جنگ با موادمخدر بزرگترین مانع بر سر راه بخش های فقیر نشین جامعه از جمله آمریكایی های آفریقایی تبار برای پیشرفت است.

وی همچنین مبارزه با مواد مخدر را یك چرخه بدون پایان عنوان می كند.

این بازیگر آمریكایی ضمن به چالش كشیدن چهل سال مبارزه دولتمردان و پلیس آمریكا علیه مبارزه با موادمخدر، این اقدامات را یك شكست توصیف می كند.

كارگردان این اثر مستند نیز گفته است: اكنون كه با شما صحبت می كنم، نوجوانی چند كوچه آن طرف تر با مقداری موادمخدر دستگیر می شود و باید 10 سال را در زندان بسر برد. اینها نشانه های جامعه ای است كه راهش را گم كرده است و گمراهانه بسوی بی عدالتی و بی انصافی می رود.

مترجمام ** 1533 ** 1071
۰ نفر