۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۰
کد خبر: 80372134
T T
۰ نفر
خانواده ها اصلي ترين سرمايه گذاران نظام تعليم و تربيت هستند

پارس آباد ، اردبيل- رييس گروه انجمن اوليا و مربيان استان اردبيل گفت: خانواده ها اصلي ترين و مهم ترين سرمايه گذاران نظام تعليم و تربيت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدی مقدم روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین هفته پیوند اولیا و مربیان در پارس آباد افزود: انتظار این است اولیای دانش آموزان و خانواده ها با تعامل و همكاری با مربیان و معلمان برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش تلاش كنند.

وی ، همكاری و ارتباط تنگاتنگ دو نهاد تربیتی تاثیرگذار خانه و مدرسه را در پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان بسیار مهم دانست و گفت: خانواده ها باید پشتوانه ای قوی برای مدیران مدارس باشند تا آنها با استفاده از این پشتوانه بتوانند برنامه های نظام تعلیم و تربیت را به خوبی به پیش ببرند.

وی افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان سرآغاز تعامل بین خانه و مدرسه و مشاركت و همكاری خانواده ها در تصمیم گیری ها و فعالیت های مدرسه است و انجمن اولیا و مربیان از اركان اداره مدرسه محسوب می شود و براساس قانون در تمام شوراهای مدرسه عضویت دارد.

به گفته وی ، انجمن اولیا و مربیان نقش ویژه ای در ارتقای آگاهی ، بینش و بصیرت اولیا دانش آموزان دارد.

وی با بیان این كه،در بحث تربیت بچه ها تضادها و تعارض هایی بین خانه و مدرسه وجود دارد گفت: انجمن اولیا و مربیان درصدد از میان برداشتن این تضادها است.

محمدی مقدم اظهار داشت: در این راستا انجمن اولیا و مربیان استان اردبیل برنامه های مهمی را تحت عنوان آموزش خانواده در سه محور و به صورت تخصصی در مناطق مختلف استان اجرا می كند.

وی گفت: تقویت فرهنگ حجاب و عفاف با بهره گیری از آموزه های قرآنی ، تقویت و تعمیق

فرهنگ نماز در میان خانواده ها و نیز پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر از برنامه های مهم پیش روی انجمن اولیاء و مربیان استان در سال تحصیلی جاری است.

24 تا 30 مهرماه هرسال هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.

7121/594/530