۲۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 80376594
T T
۰ نفر

تهران - ' نصرالله ناصح پور' خواننده پيشكسوت موسيقي ايراني شب گذشته به دليل بيماري دستگاه گوارش در بيمارستان بستري شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، ناصح پور كه تاكنون شاگردان بسیاری را در عرصه خوانندگی موسیقی سنتی ایران تربیت كرده شب گذشته به دلیل خونریزی معده در بیمارستان بانك ملی تهران بستری شد و مراحل درمان خود را طی می‌كند.

نصرالله ناصح پور در سال 1319 در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران كودكی، در خانواده موسیقی شناس پرورش یافت.

وی با عزیمت به تهران بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران كرد و پس از آشنایی با استاد محمود كریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول به تحصیل شد.

ناصح پور در هنرستان موسیقی آشنایی با مطالب و نكته‌های شفاهی موسیقی را در كلاس درس استاد علی اكبرشهنازی آموخت و در ادامه از محضر اساتیدی همچون استاد امیر قاسمی و سعید هرمزی بهره برد.

وی پس از تشكیل كلاس‌های مركز حفظ و اشاعه موسیقی از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند نیز بهره مند شد.

ناصح پور ازجلسات شناخت موسیقی و كلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز بهره‌های فراوان برد و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف موسیقی سنتی ایران در خدمت استاد عبدالله دوامی شاگردی كرد.

از شاگردان وی در زمینه یادگیری آواز می‌توان به محمدرضا لطفی ، جمشید عندلیبی ( در زمینهُ ردیف و جواب آواز ) ، محمود مخدوم ، صدیق تعریف ، پری ملكی ، آرش رحمانیان ، محمد ملاآقایی روزبهانی اشاره كرد .

وی هم اكنون به تدریس درس جواب آواز موسیقی ایرانی در دانشكده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

فراهنگ ** 9252**1478
۰ نفر