۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۹:۳۹
کد خبر: 80378075
T T
۰ نفر
جامعه عشاير بايد مورد توجه بيشتر رسانه ها قرار گيرد

شيراز – مشاور امور عشاير استاندار فارس گفت: جامعه عشايري بايد مورد توجه بيشتر رسانه ها قرار گيرد و مسائل و مشكلات اين قشر بيش از پيش انعكاس يابد.

به گزارش ایرنا امین الله قربانی كشكولی روز شنبه در جمع اعضای شورای مركزی خانه مطبوعات فارس افزود: زندگی عشایری بخش قابل توجهی از فرهنگ غنی ایرانی را تشكیل می دهد ضمن اینكه اقتصاد ملی بویژه در بخش تولیدات دامی و همچنین صنایع دستی نیز وابسته به فعالیت عشایر است.

وی اظهاركرد: جامعه عشایری كشور بیش از یك میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد كه 270 هزارنفر آنان در استان فارس زندگی می كنند.

مشاور امور عشایر استاندار فارس گفت: این جمعیت كثیر انتظار دارند كه اصحاب رسانه ها بین آنان بروند و فعالیت ها، داشته ها، مسائل ومشكلات و مهمتر از همه نقش این قشر در جامعه ایرانی را اطلاع رسانی كنند.

وی همچنین به تدوام خشكسالی ها و آثار آن بر زندگی عشایری اشاره كرد و افزود: كمبود آب و كاهش علوفه مراتع فعالیت جامعه عشایری را تهدید می كند.

قربانی كشكولی با بیان اینكه برخی مشكلات موجب شده تا عشایر به یكجا نشینی روی آورند، ادامه داد:

زندگی فصلی عشایر در گرو تامین رفاه، آسایش، امنیت، بهداشت و درمان است تا سنت های اصیل در اقتصاد كشاورزی ما جاودانه بماند.

مشاور امور عشایر استاندار فارس همچنین گفت: یكی از شاخه های رشد و توسعه صنعت گردشگری استان فارس به رونق بیش از پیش،كوچ عشایر وابسته است.

681