۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80378410
T T
۰ نفر
اوراق اختيار فروش تبعي سهام بانك ملت عرضه مي شود

تهران- اوراق اختيار فروش تبعي سهام شركت بانك ملت از امروز (شنبه ) با قيمت اعمال 120 تومان در بورس اوراق بهادارعرضه مي شود.

به گزارش روزشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این اوراق درراستای پوشش ریسك و حمایت از سرمایه گذاران، همزمان با بازگشایی نماد اصلی شركت، عرضه می شود.

براین اساس، ازامروز با نماد معاملاتی 'هبملت 203' و قیمت اعمال 120 تومانی برای هرسهم، عرضه اوراق آغاز می شود.

اختیار كل حجم عرضه 330 میلیون اختیار فروش است كه دوره معاملاتی آن از امروز تا 22 خرداد 92 اعلام شده و سقف خرید آن 150 هزار اختیار فروش برای هركد معاملاتی حقیقی تعیین شده است.

عرضه كننده اعلام كرده كه در صورت خرید بیش از این تعداد، مازاد آن را متعهد نیست.

حداقل حجم عرضه روزانه 6 میلیون اختیار فروش تا زمان اتمام كل حجم عرضه بوده و عرضه كننده آن گروه مالی ملت و كارگزار آن كارگزاری بانك ملت است.

پرداخت ما به التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیار فروش تبعی به صورت نقدی یا به صورت غیرنقدی از طریق انتقال سهم پایه از سوی عرضه كننده به دارنده اوراق یا انتقال سهم با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه كننده، از جمله شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال تعیین شده است.

این اوراق، معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند.

همچنین خریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه در اختیار ، این اوراق را خریداری كند، بنابراین تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداكثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه باشد.

در صورتی كه تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالكیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالكیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، باطل شده و عرضه كننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

در این عرضه فقط سهامداران حقیقی می توانند حضور داشته باشند و ساعت معاملات هم از 12 الی 12 و 30 دقیقه و به صورت حراج پیوسته بوده و فقط عرضه كننده مجاز به فروش است.

كارمزد كارگزاران خریدار و فروشنده هر كدام 4 دهم درصد بوده و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملاتی معاف است.

همچنین ارائه درخواست اعمال از سوی سهامدار و از طریق كارگزار وی به بورس حداكثر تا ساعت 13 هر روز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تاكنون شركت های پتروشیمی كرمانشاه،چادرملو، گل گهر و سرمایه گذاری بانك مسكن اوراق اختیار فروش تبعی سهام را در بورس عرضه كرده اند.

اقتصام** 9141**1601