تكميل طرح هاي در دست اقدام نيازمند حدود340 ميليارد ريال اعتبار است

ساري - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران ، اعتبار مورد نياز براي اجرا و تكميل طرح هاي عمراني در دست اقدام را حدود 340 ميليارد ريال برآورد كرد.

' محمدتقی حسین زاده ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اصلاح و بهینه سازی 42 كیلومتر از شبكه های آبرسانی ، احداث 22 كیلومتر خط انتقال ، حفر و تجهیز 22 حلقه چاه، احداث مخزن 14 هزار و یكصد مترمكعبی و تكمیل برخی طرح های آبرسانی در شهرهای بابل و ساری را از جمله طرح های عمرانی دردست اقدام تا پایان سال جاری معرفی كرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تكمیل این طرح ها را 99 میلیارد ریال ذكركرد.

وی با عنوان اینكه عملیات لوله گذاری فاضلاب در هفت شهر مازندران تا پایان سال جاری انجام خواهد شد ، افزود : پیش بینی می شود در این مدت عملیات لوله گذاری فاضلاب در شهرهای بابل ، بابلسر ، جویبار ، نوشهر ، چالوس ، ساری ، تنكابن و محمودآباد به طول 32 كیلومتر با اعتباری بالغ بر 240میلیارد ریال انجام شود.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به اینكه بیش از 91 درصد از آب مصرفی استان از منابع زیر زمینی تامین می شود ، گفت : برای تامین و توزیع آب بهداشتی و سالم مشتركین زیر پوشش 283حلقه چاه و 24 دهنه چشمه در مدار بهره برداری قرار دارد.

حسین زاده مجموع ظرفیت منابع تامین آب استان از طریق چاه و چشمه را هشت هزارو 900لیتر در ثانیه ذكركرد و افزود : آب های استحصالی مازندران در 170 باب مخازن احداث شده به حجم 438 هزار مترمكعب ذخیره سازی می شود.

وی با اشاره به انجام علمیات لوله گذاری فاضلاب در شهرهای بابل ، بابلسر ، جویبار ، نوشهر ، چالوس ، ساری و محمودآباد در سال جاری ، ادامه داد : این طرح با هدف ارتقای بهداشت عمومی ، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی دریای خزر به طول 15 هزارمتر به اجرا درآمده است.

حسین زاده با بیان اینكه در شش ماه نخست سال جاری 14 هزار و 293 فقره انشعال آب جدید به متقاضیان واگذار شد ، گفت : همچنین در این مدت 45 كیلومتر اصلاح شبكه ، 38 كیلومتر توسعه شبكه انجام و 14 كیلومتر خط انتقال و 12 حلقه چاه آب جدید در مازندران احداث ، حفر و تجهیز شد.

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب شهری مازندران افزود : پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 15 هزار و 760 فقره انشعاب آب جدید به متقاضیان واگذار شود.

شركت آب و فاضلاب شهری مازندران بیش از دو میلیون و 500 هزار مشترك را زیر پوشش دارد.ك/3

2501/1654