۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80380041
T T
۰ نفر
هدف اصلي بنياد تعاون زندانيان، توليد ثروت و اشتغالزايي است

سنندج - مديرعامل بنياد تعاون و حرفه آموزي و صنايع زندانيان كشور گفت: هدف اصلي بنياد تعاون توليد ثروت، حرفه آموزي و اشتغالزايي در ميان زندانيان كشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم مطهرنژاد روز یكشنبه پس از بازدید از مجموعه زندان مركزی سنندج در نشستی كه به منظور هماهنگی بیشتر مسوولین و دست اندركاران بنیاد تعاون استان و كشور تشكیل شد بود افزود: انتقال تجربه و بهره گیری از توانمندهای یكدیگر راه را برای پیشرفت و توسعه برنامه های بنیاد فراهم می كند.

وی افزود: بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان كشور با 65 سال سابقه یكی از قدیمی ترین بنیاد هاست كه با توجه به قدمت و سابقه طولانی هنوز نتوانسته است به اهداف و افق تعریف شده دست یابد اما با نگاه جدیدی كه در بنیاد تعاون در راستای تولید ثروت، حرفه آموزی و اشتغالزایی حاكم شده است، می توان آینده را روشن و توسعه برنامه ها را در خصوص تقویت بنیه اقتصادی خانواده زندانیان و زندانبان به وضوح مشاهده كرد.

وی با بر شمردن اینكه ریشه یابی و بررسی نقاط قوت و ضعف در هر مجموعه می تواند مسیر پیشرفت و تعالی را هموار سازد گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و همت مضاعف سعی شود بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان به عنوان یك بنگاه موفق اقتصادی همواره بعنوان حامی و پشتیبان زندانیان و خانوده آنان باشد.

مطهر نژاد با بیان اینكه ریشه بسیاری از مشكلات و معظلات جامعه ما اقتصادی و بیكاری است، گفت: تمامی مسوولین باید خود را در مقابل افراد جامعه بویژه زندانیان در رابطه با ایجاد اشتغال و هدایت نیروی كار در مسیر توسعه اقتصادی پایدار مسوول بدانند تا شاهد كاهش چشمگیرجمعیت زندانیان باشیم.

وی خاطر نشان كرد: مسوولین قضایی بویژه قضات با استفاده از جایگزین های حبس و تلاش در جهت كاهش عناوین مجرمانه می توانند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا كنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان كشور ایجاد اشتغال برای زندانیان را از پر ثواب ترین اعمال خواند و خطاب به مسوولین گفت: از موقعیتی كه در اختیار قرار گرفته است بهره ببرید و زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را با تلاش در این راه پرثواب فراهم نمایید.

مطهرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود تغییر نگرش جامعه بویژه مسوولین را نسبت به زندانیان خواستار شد و گفت: یكی از موانع بسیار مهم در مسیر اشتغال زندانیان همین دیدگاه است كه باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها این نگاه ها تغییر یابد.

وی در پایان وضعیت كلی مجموعه مورد بازدید در مركز كردستان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: در بحث حرفه آموزی عملكرد قابل قبول است، اما باید تلاش بیشتری به منظور اشتغالزایی برای زندانیان استان صورت گیرد.

مدیركل زندان های كردستان نیز در این نشست گفت: بازدید ها و نشست های این چنینی می تواند نقش موثری در توسعه برنامه های حرفه آموزی، اشتغالزایی و تولید ثروت داشته باشد.

اسد الله گرجی زاده با بیان این كه بیش از بیست رشته آموزش در زندان های استان فعال است، گفت: تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط بویژه اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان توانسته است زمینه را برای حضور حداكثری زندانیان در كلاسهای آموزشی فراهم نماید بطوریكه سالانه بیش از دو هزار گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای صادر و به مددجویان اعطا می شود.

گرجی زاده زندان های استان را در بحث آموزش برنامه های دینی و علوم قرآنی در بین زندان های كشور سرآمد خواند و گفت: بیش از 80 درصد از مددجویان زندان های استان با اشتیاق و علاقه وافر در این كلاس ها حضور پیدا می كنند.

وی افزود: نتایج این كلاس ها نیز منجر به عدم بازگشت مجدد مددجویان و قرار گرفتن آنان در مسیر درست زندگی شده است.

در پایان این جلسه از فعالان عرصه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در استان كردستان با اهداء لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.ك/2

570/533