۳۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80380682
T T
۰ نفر
قطع شبكه هاي ماهواره اي مغاير با اصل آزادي بيان است

ساوه- شماري از دانشجويان ساوه معتقدند؛ قطع شبكه هاي ماهواره اي برون مرزي ايران اسلامي مغاير با اصل آزادي بيان و انديشه است.

به گزارش ایرنا، یك دانشجوی این شهرستان می گوید: قطع فركانس پخش شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی جمهوری اسلامی از سوی كشورهای غربی مغایر با ادعای دروغین آنان مبنی بر آزادی بیان و اندیشه است.

'اعظم تلاشگر' با اشاره به اینكه این اقدام برای آن است كه اخبار صدا و سیمای ایران به گوش جهان نرسد، افزود: تلاش برای خاموش كردن صدای ایران بی فایده است و راه به جایی نمی برد.

وی اظهار كرد: رسانه برون مرزی كشورمان شفاف، صادقانه و واقعی اخبار و مسائل روز جهان را به گوش ملت های مختلف می رساند.

وی یكی از مهمترین مسائل روز جهان را گسترش موج بیداری اسلامی دانست و بیان كرد: این امر به مذاق استكبار جهانی و صهیونیزم خوش نیامده لذا با انحصار رسانه به دنبال خفقان اخبار است.

یكی دیگر از دانشجویان ساوه نیز گفت: توقف پخش شبكه های ماهواره ای برون مرزی ایران از سوی اتحادیه اروپا جدای از اینكه اقدامی غیر حرفه ای است باعث نادیده گرفتن حقوق مخاطبان نیز شده است.

'ابوالفضل كاوه' با اشاره به اینكه آنان از پخش وقایع واقعی و جنایت های رخ داده در جهان راضی نیستند، افزود: این اقدام خلاف معاهده های بین المللی است و باید به این امر رسیدگی شود تا حقوق رسانه ای ایران رعایت شود.

وی با اشاره به اینكه غرب برای دستیابی به اهداف خود به هر اقدامی به بهانه آزادی بیان دست می زند، اظهار كرد: آنان به این بهانه خواستار حذف ایران اسلامی از صحنه بین المللی هستند.

وی بیان كرد: اتحادیه اروپا كه داعیه دموكراسی و حقوق بشر در دنیا است با لغو یك جانبه قرارداد بین المللی، ملتی را از رساندن پیام صلح، آزادی و عدالت به دیگر ملت های جهان محروم كرده است.

دیگر دانشجوی ساوه نیز می گوید: قطع شبكه های برون مرزی ایران در راستای تحریم های غیرقانونی و بی اساس اتحادیه اروپا علیه كشورمان و خودداری از ارایه سرویس به شبكه های ماهواره ای صورت گرفته است.

'علی فضل خانی' افزود: این اقدام در چارچوب تشدید تحریم های اروپا و تحمیل فشارهای مضاعف علیه ایران انجام شده است.

وی اظهار كرد: بر خلاف ادعاهای فریبكارانه غرب در خصوص احترام، اعتقاد به حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات در جهان، بسیاری از مخاطبان شبكه‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از دریافت برنامه های تعدادی از شبكه‌های برون ‌مرزی محروم شدند.

وی بیان كرد: این در حالی است كه برنامه‌های هزاران شبكه در جهان با محتوای ضداخلاقی، ضد انسانی و ضد ارزش‌های دینی در حال پخش است.ك/4

7337/686