۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 80382346
T T
۰ نفر
همايش'تغييرات جمعيتي و نقش آن در تحولات مختلف جامعه' در قم برگزار مي شود

قم ـ دبير همايش'تغييرات جمعيتي و نقش آن در تحولات مختلف جامعه'، از برگزاري اين همايش ملي در ارديبهشت سال آينده در قم خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام 'ناصر سقای بی‌ریا' روز یكشنبه در یك نشست خبری، هدف از برگزاری این نشست را بررسی تركیب و تغییرات جمعیتی ایران

اعلام كرد.

وی گفت: برنامه‌های تولید نسل‌ های آینده باید به گونه‌ای تنظیم شود كه همواره سطح مورد نیاز نیروی جوان و كارآمد در جامعه حفظ شود و ارتقا یابد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت كشور گفت: بر اساس آمار حدود70 درصد مردم ایران در سنین میانسالی به بالا بوده و درصد افراد مسن نیز افزایش یافته است در حالی كه جمعیت جوان كشور باید بیشتر باشد.

سقای بی‌ریا با بیان اینكه ادامه این روند موجب كاهش نیروی با نشاط و آماده كار ایران در سال‌های آینده می شود، اضافه كرد: در این همایش سعی خواهد شد جنبه‌های علمی تقویت شود و صاحبنظران دیدگاه‌های علمی خود را بیان كنند.

وی مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مركز آمار ایران، صدا وسیما، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مركز آموزش زنان و خانواده ریاست جمهوری را از همكاران برگزاری این همایش ذكر كرد.

وی، تاریخچه تغییرات جمعیتی در جهان و مبانی فكری و نظری آن، مطلوبیت ذاتی كاهش یا افزایش جمعیت، بررسی نظریه‌ها جمعیتی، فلسفه تغییرات جمعیت در اسلام، فلسفه تكفل در اسلام، سبك زندگی در اسلام و تغییرات جمعیت و نیز مبانی فقهی و نظری تغییرات جمعیتی در دین اسلام را از محورهای این همایش ذكر كرد.

سقای بی‌ریا افزود: فلسفه اقتصادی و اجتماعی تغییرات جمعیتی و نیز مصلحت ‌های نظام اسلامی به وسیله توسعه یا كنترل جمعیت، نقش زنان در شكل ‌گیری جمعیت مطلوب، اشتغال و كار، جمعیت و شهروندی و بررسی رابطه امید به زندگی و تغییرات جمعیتی از مسایلی است كه در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

وی توزیع جغرافیایی جمعیت، نقش ناهنجاری‌های جنسی در تغییرات جمعیتی، مراقبت پیش و پس از زایمان و نیز نقش نهادها و سازمان‌ها در تغییرات جمعیتی را از دیگر مسائل دیگر این همایش ذكر كرد. ك/2

569 / 380/
۰ نفر