۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 80387444
T T
۰ نفر
عيد قربان پرشكوهترين جلوه تعبد در برابر خالق يكتا است

همدان - عيد سعيد قربان پرشكوهترين ايثار و زيباترين جلوه تعبد در برابر خالق يكتا و روز اوج بندگي و تجلي ايثار ابراهيم (ع) است.

به گزارش ایرنا روز دهم ی ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی ترین عیدهای مسلمانان است كه به یاد ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل(ع) ، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عید قربان با نماز و عبادتش، با ذكر و دعایش، با قرباني و صدقات و احسانش بستري براي جاري ساختن مفهوم عبودیت و بندگي است.

عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یكتا است و عید قربان جلوه گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است و فصل قرب یافتن مسلمانان به خداوند، در سایه عبودیت است.

همزمان با دهم ذی الحجه روز سعید عید قربان آیین های جشن و سرور در نقاط مختلف استان همدان برگزار می شود.

مردم مومن و خداجوی استان همدان در این روز با پخش نقل و شیرینی و برپایی آیین های جشن در حسینیه ها و مساجد و اقامه نماز عید قربان این روز را گرامی داشتند.

ذبح قربانی و توزیع آن بین فقرا و نیارمندان ، برپایی جشن های عروسی و دید و بازید از دیگر برنامه های مردم استان همدان در این روز است.

غبار روبی مزار شهدا ، سركشی و عیادت از جانبازان و بیماران در بیمارستان ها ، برگزاری آیین های نوعید برای درگذشتگان و توزیع نذری از دیگر آداب و رسوم مردم همدان در روز عید سعید قربان است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سایر شهرستان ها نظیر چنین آیین های در شهرستان های ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسركان ، رزن ، كبودراهنگ ، بهار و فامنین در حال برگزاری است.

7523/551