۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80387516
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: عيد قربان تمريني براي ازخودگذشتگي است

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: عيد سعيد قربان فرصتي بسيار مناسب براي تمرين ايثار و از خودگذشتگي براي تقرب به خداوند است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' صبح جمعه در آیین نماز عید قربان كه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برپا شد، با تبریك این عید فرخنده اسلامی به نمازگزاران، از فطر، قربان و غدیر به عنوان سه عید بزرگ جامعه مسلمانان یاد كرد.

وی از قربان به عنوان عید 'عاشقان و ایثارگران' تعبیر و اظهار كرد: پیام این عید بزرگ اسلامی آن است كه انسان برای رضای خدا بتواند از بهترین داشته‌ها و تعلقات خود درگذرد.

وی سپس بااشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) به ذكر تاریخچه قربانی در ادیان آسمانی پرداخت و گفت: ابراهیم (ع) به دستور الهی از عزیزترین كس خود گذشت و در فرمانبرداری از خدا، او را به قربانگاه برد.

امام جمعه بجنورد افزود:‌ از آن زمان تاكنون در هر عید قربان، حجاج در مكه با یاد و تكریم این ایثار، قربانی كرده و تلاش می‌كنند ایثار را كه قله ارزش‌های اسلامی و دینی است، فراموش نكنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به قربانی كردن در روز عید قربان گفت: بنا بر روایات، آنان كه اقدام به قربانی در راه خدا می كنند نباید سهم نیازمندان و مستمندان را از یاد ببرند.

امام جمعه بجنورد همچنین اظهار كرد: انتظار آن است كه مسوولان ارشد كشور از دامن زدن به حواشی و پرداختن به اختلافات مخرب خودداری كنند.

وی افزود: در شرایط فعلی، مسوولان عالی كشور نباید به جای گره گشایی از كار مردم، به مسایل حاشیه‌ای و بی نتیجه بپردازند. ك/2

626 / 640
۰ نفر