۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 80387808
T T
۰ نفر
وزير ارشاد: توجه به كتاب، نماد و شاخص فرهيختگي جامعه است

كرمان _ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توجه به كتاب، نماد و شاخص فرهيختگي جامعه است.

به گزارش ایرنا، سید 'محمد حسینی' شامگاه جمعه در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه كتاب كرمان افزود: به هر میزان كه توجه به كتاب در جامعه بیشتر باشد، رشد و توسعه نیز بیشتر خواهد بود.

وی رهبر معظم انقلاب اسلامی را طلایه دار ترویج كتابخوانی توصیف كرد و ادامه داد: شاید كشورها بدون بسیاری از منابع بتوانند به حیات خود ادامه دهند اما بدون فرهنگ و كتاب، تمدن ها رو به اضمحلال می رود.

وی تاكید كرد: هویت هر ملتی به فرهنگ و كتاب وابسته است.

حسینی، به برپایی نمایشگاه كتاب كرمان با حضور ناشران خارجی اشاره و بیان كرد: در برخی استان ها كه ظرفیت های لازم وجود دارد از حضور ناشران خارجی در نمایشگاه های كتاب استفاده می شود.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه كتاب كرمان، 50 غرفه با 20 هزار جلذ كتاب مربوط به ناشران خارجی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: كشور ما در حوزه كتاب از جایگاه خوبی برخوردار است اما برای رسیدن به جایگاه های بلند در جهان باید خود را با كشورهای برتر در این زمینه مقایسه كنیم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه های كتاب به منظور كمك به پیشرفت مطالعه در كشور انجام می شود.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه های كتاب، كتاب ها با 40 تا 50 درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می شود.

حسینی، بیان كرد: با وجود برخی محدودیت های اعتباری، در سال جاری 28 نمایشگاه كتاب در سطح كشور برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد: در هفته كتاب نیز در كشور برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله راه اندازی رادیو كتاب و جشن دو برابر شدن شاخص های كتاب در سال های اخیر، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات نظام جمهوری اسلامی در توسعه فرهنگی، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر سال هزار عنوان كتاب چاپ می شده كه در سال گذشته 69 هزار كتاب به چاپ رسید.

وی اظهار داشت: طرح های عمرانی حوزه فرهنگ نیز در حال پیگیری است كه در این رابطه تالار بزرگ فرهنگی و هنری كرمان كه كار بی نظیری است، در طرح های مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر 180 موسسه قرآنی و 700 كانون فرهنگی و هنری در استان كرمان وجود دارد و بنیاد خواجوی كرمانی نیز در حال ثبت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های انجام شده در استان كرمان برای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تقدیر كرد.

در این آیین از پیشكسوتان فرهنگ كتاب در استان كرمان نیز تجلیل شد.ك/2

7440/2624