۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 80391761
T T
۰ نفر
پدافند غير عامل و اقتدار نظامي آسيب پذيري كشور را كاهش مي دهد

تهران بزرگ- استاندار تهران توجه به پدافند غير عامل را از ضرورت هاي كشور دانست و تاكيد كرد:اقتدار نظامي و پدافند غير عامل آسيب پذيري كشور را كاهش مي دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مرتضی تمدن' روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل استان تهران كه در شركت ملی گاز برگزار شد، اظهار داشت: باید مدیران توجه و تلاش بیشتری در حوزه پدافند غیر عامل داشته باشند.

وی ادامه داد: حركت صحیح، علمی و عمیق یكی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوه پدافند غیر عامل است.

استاندار تهران بر عملیاتی كردن طرحهای مختلف در حوزه پدافند غیر عامل تاكید كرد و گفت: در برخی حوزه ها همچون سایبر پیشرفت مناسبی صورت گرفته است ولی در برخی از بخشهای دیگر باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: برخی حوزه ها نباید برای پدافند غیر عامل هزینه تراشی كنند بلكه باید با بودجه خود به بهترین نحوه این ماموریت تعریف شده را اجرا كنند.

تمدن با بیان اینكه امروز ضرورت توجه به پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مشخص شده است اظهار داشت:‌ توجه به این موضوع و پیشرفت ها در زمینه هایی همچون نظامی موجب كاهش آسیب پذیری می شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود كه دو حوزه تاثیر گذار پدافند غیر عامل و مدیریت بحران كه در شرایطی نزدیك به هم هستند به همپوشانی یكدیگر بپردازند.

استاندار تهران پایتخت را شاهرگ اصلی كشور دانست و خاطر نشان كرد: باید استان تهران در زمینه پدافند غیر عامل تلاش بیشتری داشته باشد زیرا اگر بحرانی در استان رخ دهد بخاطر وجود مركزیت خیلی از دستگاهها كل كشور دچار مشكل خواهد شد.

وی ادامه داد: ساختار پدافند غیر عامل در تهران با هماهنگی تمام دستگاهها تقویت شود و این مهم نیازبه یك بازتعریف مهم خواهد داشت.

تمدن یادآور شد: نقطه عطف برای پدافند غیر عامل با آموزش حاصل می شود كه امیدواریم با توجه به تاكید های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و اهتمام مدیران به رهیافت خوبی دست یابیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم ها گفت:یكی از وظایف مسوولان در كنار كاهش مشكلات ناشی از تحریم ها ایجاد فضای آرام برای مردم است .

وی ادامه داد: دشمن خواهان عصبی كردن مردم است و باید در این شرایط به جامعه آرامش دهیم .

تمدن گفت:تمام دستگاههای وظیفه دارند نگرانی را ازجامعه دور كنند و درایجاد فضای آرام كمك كنند.

وی افزود: دشمن در حال بر هم زدن روحیه جامعه است بنابر این با یكدلی، همدلی و دوری از دعواها به فكر حفظ آرامش روحی جامعه باشیم.

همایش پدافند غیر عامل استن تهران روز دوشنبه با حضور فرمانداران، بخشداران، شهرداران و جمعی از مدیران استان در اداره گاز تهران برگزار شد.

ششم تا دوازدهم آبان بعنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است .

تهرام/7261 /1600/
۰ نفر