۹ آبان ۱۳۹۱، ۹:۱۱
کد خبر: 80392824
T T
۰ نفر
مديركل فرهنگي نهادرياست جمهوري خواستارشتاب درتوسعه فرهنگي روستاها شد

يزد-مديركل امور فرهنگي و توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري، خواستار شتاب بخشيدن به طرح توسعه فرهنگي روستاهاي كشور شد.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد رضا برزگر در نشست با دستگاههای فرهنگی استان یزد در این اداره كل افزود: نباید در توسعه مراكز فرهنگی بویژه در روستاها شاهد كندی كارهای اجرایی باشیم.

وی ادامه داد: همه دستگاههای مرتبط با روستا باید كار فرهنگی را در اولویت برنامه های كاری خود قرار دهند و شاخص ها و نیاز های فرهنگی روستائیان را شناسایی نمایند.

این مقام مسئول اظهار داشت: دستگاه ها برای كار فرهنگی در مناطق روستایی باید همكاری لازم را با یكدیگر داشته باشند و با برنامه ریزی مناسب مانع موازی كاری های فرهنگی شوند.

مدیركل امور فرهنگی و توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بر ضرورت ایجاد بانك اطلاعاتی مكان های فرهنگی و مراكز ورزشی در روستاها تاكید كرد و خواستار به روز شدن این بانك اطلاعاتی و ارائه فصلی آن به مراكز شهرستانها برای بهره برداری شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزدهم در این نشست از آغاز فعالیت های فرهنگی در روستاهای استان خبرداد.

بهرام عبدالحسینی گفت:این فعالیت های فرهنگی توسط كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزدصورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های كانون های فرهنگی و هنری مساجد،خواهان توجه ومساعدت بیشتر دیگر دستگاههای اجرایی به این نهاد شد.

در این نشست هریك از دستگاههای فرهنگی استان نقطه نظرات و گزارش عملكرد خود را بیان نمودند.ك/1

7546/1968