۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80394103
T T
۰ نفر
ترويج فرهنگ ايثار وشهادت نيازمند قرارگاه فرهنگي است

تهران-قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: ماهيت بنياد شهيد وامور ايثارگران فرهنگي است و اين نهاد مي تواند قرارگاه فرهنگي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سردار 'محسن انصاری' افزود: بنیاد شهید یك نهاد فرهنگی است و ماموریت اصلی آن ترویج و نهادینه كردن فرهنگ گرانقدر ایثار و شهادت در جامعه است.

وی گفت: بنیاد شهید وامور ایثارگران با بهره گیری از توان و تجربه موجود به منظور اجرایی كردن بخش ششم سیاستهای كلی نظام ، همه امكانات و ظرفیت های ملی را سر لوحه كار خود قرارداده است تا به عنوان قرارگاه فرهنگی كه مد نظر مقام معظم رهبری است، در این زمینه اقدام كند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود:معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید توانسته است به عنوان یك مجموعه فرا معاونتی در راستای عملیاتی كردن بند دوازدهم سیاستهای كلی ترویج و تحكیم فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مفیدی در جهت حفظ و ترویج آثار ، ارزشها وحماسه هاو تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام دهد.

وی ،برگزاری سالانه 18 هزار یادواره در سراسر كشور ، همایش تجلیل از جانبازان قطع نخاع گردنی ، كنگره شهدای نوجوان ، هماهنگی برای اعطای بیش از هشتصد نشان ملی ایثار به خانواده های ایثارگران،جمع آوری 8 میلیون سند فرهنگی ایثارگران، تدوین و انتشار فرهنگ اعلام شهدا بخشی از اقدامات فرهنگی مرتبط با عملیاتی كردن این بند را به عنوان سیاستها كلی نظام در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان كرد.

اجتمام(1)**9134 **
۰ نفر