۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 80398841
T T
۰ نفر
جشن هاي مردمي غدير در كوچه و خيابان هاي شيراز برپاست

شيراز - جشن هاي مردمي به مناسبت عيد سعيد غدير، امروز (شنبه) در اين مناسبت فرخنده در كوچه ها و خيابان هاي شيراز، برپاست.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، از كوچه و خیابان های منتهی به حرم های مطهر امامزادگان واجب التعظیم كه وجود مباركشان، زینت بخش شیراز به عنوان 'سومین حرم اهل بیت (ع)' بوده است گرفته تا دیگر نقاط این شهر، عطر دل انگیز و نسیم خوش غدیر و رایحه دلنواز ولایت و امامت پیچیده است.

پخش شیرینی و شربت و دود كردن اسپند در خیابان هایی نظیر لطفعلی خان زند حركت اتومبیل ها را با كندی رو به رو كرده بود.

شماری از این خیابان ها نیز با توجه به چراغانی و تزیینات صورت گرفته، شب ها از عید ولایت رنگ و جلای دیگری گرفته اند.

همچنین از ساعات آغازین صبح امروز برنامه های گسترده ای از جمله قرائت خطبه غدیر، منقبت خوانی توسط گروه های تواشیح، جلسات كارشناسی مذهبی با مبحث تشریح ابعاد گسترده غدیرخم و اهمیت جانشینی خاتم پیامبران و شعرخوانی توسط شاعران اهلبیت(علیهم السلام) در حرم های مطهر امامزادگان جلیل القدر واقع در شیراز از جمله حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

زایران شاهچراغ (ع) كه امروز برای عرض شادباش و تبریك عید سعید غدیر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) این خبر را شنیدند كه عملیات اجرایی احداث صحن جدید حرم مطهر در ضلع شمال شرقی بارگاه منور آغاز شده است و این خبر، كام مشتاقان و دوستداران اهل بیت (ع) را افزون كرد.

بر اساس گزارش دیگری، 10هزار بسته فرهنگی امروز به مناسبت عید سعید غدیر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) توزیع شد.

در این میان، شماری از مساجد و حسینیه های شیراز نیز كانون و محفلی برای حمد و ثنای حضرت محمد و خاندان پاكش و مدیحه خوانی در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین امام علی (ع) بود.

حسینیه پوراسلامی از جمله این حسینیه هایی بود كه امروز و شب گذشته براساس یك سنت قدیمی به مناسبت عید خجسته غدیر خم آیین های جشن و سرور برگزار كرد. ك/2

2026/667