۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80402993
T T
۰ نفر
آموزش صنايع دستي در توانمند سازي شغلي زندانيان موثر است

كرمانشاه - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه گفت: آموزش صنايع دستي و توسعه اشتغال نشسته در توانمند سازي شغلي زندانيان موثر است.

به گزارش ایرنا، 'جلیل رحیمی' روز سه شنبه در بازدید از زندان مركزی كرمانشاه با اشاره به ظرفیت های موجود زندان های استان و فراهم بودن زمینه اشتغال نشسته مددجویان، توسعه و گسترش آموزش صنایع دستی را در ارتقا مهارت شغلی آنان بسیار موثر دانست.

وی گفت: با توجه به وضعیت خاص مددجویان و فضاهای فیزیكی موجود زندان ها، توسعه صنایع دستی در رشته های مختلف منجق دوزی، منبت كاری، معرق كاری، گیوه بافی می تواند علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال نشسته در پركردن اوقات فراغت مددجویان نیز موثر و نیازهای مالی آنان را مرتفع كند.

وی اظهار كرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای حمایت از صنایع دستی زندانیان، همكاری و تسهیلات لازم را در خصوص واگذاری غرفه و ایجاد زمینه فروش صنایع دستی تولیدی زندانیان در محل نمایشگاه این مركز فراهم می كند تا مددجویان بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه و به فروش برسانند.

مدیركل زندان های استان كرمانشاه نیز گفت: یكی از دغدغه های زندان ها حرفه آموزی و ایجاد زمینه اشتغال و توانمند سازی مددجویان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه است و در این خصوص از همه امكانات و ظرفیت های موجود بهره برداری می شود.

'اژدر اسدبیگی' افزود: هم افزایی هرچه بیشتر زندان ها و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان می تواند علاوه بر ایجاد زمینه ارتقا مهارت شغلی و اشتغالزایی مددجویان بستر پذیرش اجتماعی آنان را نیز در پی داشته باشد.

567