ادارات استان پرداخت بدهي شهرداري ها را اولويت كاري خود قرار دهند

ياسوج - استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: دستگاه هاي اجرايي اين استان پرداخت بدهي و عوارض شهرداري ها را در موافقتنامه هاي منعقده لحاظ كرده و آن را جزو اولويت كاري خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید 'حسین صابری' روز چهارشنبه در نشست مشترك با كاركنان شهرداری یاسوج و اعضای شورای اسلامی این شهر، افزود: می بایست مطالبات شهرداری های كهگیلویه و بویراحمد از دستگاه های اجرایی این استان به صورت مكتوب ارائه و پس از ارزیابی كارشناسی به آنها پرداخت شود.

وی با بیان اینكه وظیفه استانداری توزیع عادلانه اعتبارات در تمام بخش ها است، بیان كرد: حقوق معوقه كارگران شهرداری های كهگیلویه و بویراحمد می بایست بموقع پرداخت شود زیرا این عده جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

صابری اظهار داشت: یاسوج كمبود فضای سبر و پارك ندارد ولی توزیع آنها در نقاط مختلف این شهر مناسب نیست.

وی با اشاره به اینكه پارك های موجود در كهگیلویه و بویراحمد می توانند برای ایجاد كمپینگ های گردشگری مورد استفاده قرار گیرند، عنوان كرد: تپه پارك ولایت یاسوج با كار كارشناسی قابل تبدیل شدن به كمپینگ گردشگری است.

صابری تهیه، تنظیم و تصویب برنامه پنج ساله توسعه یاسوج توسط شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر را ضروری دانست و ابراز داشت: تدوین برنامه توسعه شهری وظیفه شورا و شهرداری است و استانداری نباید در این امر دخالت كند.

وی با اشاره به كمبود نیروی متخصص در شهرداری های كهگیلویه و بویراحمد خواستار اصلاح ساختارها شد.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت اصلاح علمی فرآیندها در شهرداری های كهگیلویه و بویراحمد رضایت مندی ارباب رجوع چندین برابر می شود.

صابری گفت: اصلاح ساختار شهرداری ها می بایست توسط شورا و شهرداری انجام شود و استانداری نیز در چارچوب قانون آماده همكاری است.

وی بیان كرد: شهر یاسوج به دلیل طراحی مطلوب معابر مشكل ترافیك و پاركینگ خودرو ندارد و ساماندهی ترافیك این شهر در سال های آینده با هزینه های كم امكانپذیر است.

صابری اظهار داشت: با ساماندهی ترافیك، اصلاح معابر عریض، میادین بزرگ و نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف یاسوج مشكلات ترافیكی این شهر قابل رفع شدن است.

وی بر تعیین تكلیف ادامه پل بشار یاسوج توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر تاكید كرد و ابراز داشت: ساماندهی بازارچه های محلی در چند نقطه از یاسوج راهكار موثر و ضروری برای كاهش ترافیك این شهر است.

صابری عنوان كرد: می بایست برای جمع آوری زباله از روستاهای كهگیلویه و بویراحمد سبدهای جمع آوری زباله تهیه و نصب شود و در این زمینه همكاری فرمانداران و دهیاران و فرهنگ سازی و آموزش به مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

671/7534