۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۴:۴۵
کد خبر: 80407340
T T
۰ نفر
جنبش عدم تعهد تداوم نقض حقوق بشر توسط صهيونيستها را محكوم كرد

نيويورك – جنبش عدم تعهد تداوم نقض حقوق بشر، شهرك سازي و محاصره مردم غزه در سرزمين هاي اشغالي را محكوم كرد و خواستار اقدام فوري و عملي جامعه جهاني براي متوقف كردن اقدامات غيرانساني رژيم صهيونيستي شد.

به گزارش ایرنا، اسحاق آل حبیب معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در نشست كمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی كه به منظور بررسی گزارش تحقیقی این كمیته در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق مردم فلسطین و دیگر سرزمینهای اشغالی عربی تشكیل شده بود، سخنرانی كرد.

آل حبیب در زمینه دستگیری و زندانی كردن گسترده فلسطینیها ،تخریب منازل مسكونی آنان و شهركسازی ، خشونت گسترده شهرك نشینان علیه فلسطینی ها و تداوم محاصره غزه را موجب نگرانی جدی دانست و تاكید كرد :جنبش عدم تعهد خواستار اجرای توصیه های این گزارش ،احترام به حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی توسط رژیم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی فلسطین و پایان مصونیت از مجازات این رژیم می باشد .

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اشاره به وخیم ترشدن وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی، اظهار داشت :جنبش عدم تعهد نگران اعمال غیر قانونی رژیم اسرائیل با هدف جابجائی و انتقال شهروندان فلسطینی از مناطق استراتژیك در سرزمینهای اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی شامل تداوم شهركسازی گسترده ، ساخت دیوار ،اخراج اجباری ، تخریب خانه ها و فسخ اقامت فلسطینی ها می باشد .

وی تاكید كرد : جنبش عدم تعهد تداوم اینگونه اقدامات توام با مصونیت رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر و باوجود ممنوعیت آن از سوی حقوق و مقررات متعد بین المللی ناراحت كننده می داند و خواستار جبران شرایط نا عادلانه است .

اسحاق ال حبیب با برشمردن موارد نقض حقوق بشر علیه هزاران شهروند فلسطینی از جمله زنان ،كودكان و مقامات منتخب ، خواستار آزادی فوری همه زندانیان فلسطینی شد.

وی با هشدار نسبت به تشدید شهركسازی از سوی اسرائیل در سرزمینهای اشغالی ، بر لزوم اقدام فوری و عملی جامعه بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل برای مجبور كردن رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر بمنظور توقف كامل شهركسازی غیرقانونی و ویرانگر شد .

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح كرد : براساس آخرین گزارش كمیته ویژه سیاسی ،محاصره غزه اثرات مخربی بر روی ساكنان این منطقه داشته است ، جنبش عدم تعهد محاصره غیر انسانی و غیر قانونی غزه را محكوم می كند و آن را به عنوان تنبیه دسته جمعی شهروندان فلسطینی بویژه با تداوم جلوگیری از آزادی حركت افراد و كالاها و جلوگیری از باز سازی نوار غزه تلقی می نماید .بر این اساس از رژیم اسرائیل می خواهد كه سریعا و بدون پیش شرط به محاصره غیر قانونونی نوار غزه پایان دهد و همه گذرگاههای مرزی با غزه را براساس قوانین بشر دوستانه و قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل باز نماید .

اسحاق آل حبیب اضافه كرد : جنبش عدم تعهد تاكید دارد كه مذاكرات صلح واقعی و جدی با رژیم اسرائیل بواسطه تداوم اقدامات غیر قانونی این رژیم در سرزمینهای اشغالی فلسطین و دیگر سرزمینهای اشغالی عربی ،نقض حقوق بشر شهروندان در مناطق اشغالی و بدتر شدن درگیریها قابل انجام نمی باشد .

اروپام 1908