هدف اصلي مراكز مشاوره شناسايي ريشه رفتارهاي بزهكارانه است

اروميه - فرمانده انتظامي اروميه گفت: هدف اصلي مراكز مشاوره و مددكاري پليس، شناسايي ريشه رفتارهاي بزهكارانه است.

سرهنگ قاسم فتاح علی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی ریشه ها و زمینه های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهكارانه، كاهش مشكلات مردم و حل معضلات در زمان تنش و استرس در كلانتری ها و ارتقای سطح بهداشت روانی از مهمترین اهداف مراكز مشاوره و دوایر مددكاری پلیس است.

وی عملكرد دوایر مشاوره كلانتری ها را مثبت ارزیابی كرد و یادآور شد: فعالیت این دوایر سبب شده روند رسیدگی به پرونده های قضایی سرعت یافته و ضمن پاسخگویی به مطالبات مردم در كمترین زمان ممكن، ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز از كاهش چشمگیری برخوردار شود.

سرهنگ فتاح علی با اشاره به اینكه 62 درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره كلانتری های تابعه فرماندهی انتظامی شهرستان ارومیه در سال جاری منجر به سازش شده است گفت: در این مدت دو هزار و 204 فقره پرونده به دوایر مشاوره كلانتری های این فرماندهی ارجاع شده كه یك هزار و 382 فقره از این پرونده ها به سازش طرفین منجر شده است.

وی افزود: مشاوران و مددكاران با توجه به نقش بارز خود در جامعه می توانند با ارائه راهكارهای مناسبی زمینه بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه از میان برداشته و موجب ایجاد و بسط امنیت در كشور شوند.

582/581