۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 80411000
T T
۰ نفر
مجالس عزاداري بي محتوا بزرگترين آفت عزاداري است

قم- عضو موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) برگزاري مجالس عزاداري بي محتوا را بزرگترين آفت عزاداري دانست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا هوشیاری روز دوشنبه در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی های هیئات مذهبی استان قم، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط برنامه های عزاداری گفت:چیزی كه در عزاداری ها كمتر دیده می شود جلسات احكام منبرهاست كه روحانیون دیگر احكام نمی گویند و جای آن در هیأت خالی است.

وی خاطر نشان كرد: غفلت از اهداف امام حسین(ع) یك آفت است، اگر مجلسی كه برای امام حسین(ع) تشكیل می شود بدون محتوا باشد بزرگترین آسیب عزاداری است.

وی نسبت به شبهات ایجادشده درباره عاشورا هشدار داد و افزود: عده ای می خواهند این شبهه را به عنوان اینكه قیام عاشورا یك واقعه ای كه تمام شده تلقی كنند كه دیگر لزومی ندارد بعد از هزار و 400 سال برای اتفاقی كه افتاده عزاداری كنیم، در صورتی كه این یك اتفاق نیست بلكه یك جریان است و این در طول تاریخ و حال و آینده استمرار داشته و خواهد داشت.

هوشیاری افزود: هر روزی عاشورا و هر روزی كربلاست، یعنی جبهه حق و باطل همیشه در مقابل هم بوده و خواهند بود، باید دید ما در چه گروهی قرار می گیریم آیا در گروه حق هستیم یا جو زمانه ما را به طرف اكثریت ولو اینكه باطل باشد می كشد.

وی با اشاره به اینكه در برخی هیئات مذهبی افراط و تفریط هایی صورت می گیرد، افزود: این افراط و تفریط ها كاری می كنند كه باعث طرد عده ای از جوانان از هیئات مذهبی می شود.

این كارشناس مذهبی همچنین با اشاره به اینكه برخی عزاداری ها همراه با منكرات است، گفت: این در حالی صورت می گیرد كه امام حسین(ع) حركت كردند تا منكرات را از بین ببرند، اگر كسی با قصد احیای دین جلو برود شامل عنایت خداوند متعال نیز می شود. ك/3

/7402/ 550/