امربه معروف و نهي از منكر بايد هنرمندانه صورت بگيرد

اروميه - مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي آذربايجان غربي با بيان اينكه فريضه امربه معروف و نهي از منكر فريضه اي الهي است گفت : امربه معروف و نهي از منكر بايد هنرمندانه صورت گرفته و سعه صدر در الويت اصلي باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر كریمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : امربه معروف و نهی از منكر موجب تعالی جامعه شده و بزرگترین ارمغان آن بالندگی جامعه است .

وی اظهار كرد : متولیان امربه معروف و نهی از منكر باید با محور قرار دادن سعه صدر و رعایت اصول اسلامی به این مهم عمل كنند .

مدیركل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار كرد : عامران به معروف و ناهیان از منكر باید از بین كسانی انتخاب شوند كه نه تنها متعهد بوده بلكه مراحل امربه معروف و نهی از منكر را بشكل كامل شناخته و بدانند چگونه با منكرات برخورد كنند.

كریمی تاكید كرد : نوع برخورد می تواند تاثیر بسزایی در تغییر رفتار افراد داشته و تحولی شگرف در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد : جامعه ای كه از این مهم غفلت ورزیده است همواره با مشكلات متعددی روبرو شده و سلامت خود را از دست داده و تبدیل به جامعه ای می شود كه به سمت تباهی حركت می كند .

حجت الاسلام كریمی خاطرنشان كرد : رفتارهای غلط موجب مخدوش شدن چهره امربه معروف شده و ذهن جامعه را نسبت به این فریضه الهی بدبین می كند .

وی تاكید كرد : در بحث امربه معروف و نهی از منكر باید متولیان امر با محور قرار دادن سیره و روش انبیاء و آموزه های دینی حركت كرده و اجازه ندهند حقایق دین بصورتی وارونه مطرح شود.

مدیركل ارشاد اسلامی استان با بیان اینكه امربه معروف تنها در مقوله حجاب خلاصه نمی شود گفت : بسیاری از خلاف های كه در نهادهای مختلف توسط مخالفان دین و نظام صورت می گیرد منكر محسوب شده و باید با شدت تمام با آنها برخورد شود .

حجت الاسلام كریمی یاد آور شد : حجاب تنها مختص زنان نیست بلكه مردان نیز از این دایره مستثنی نیستند، مردان هم مكلفند با پیروی از آموزه های دینی نمونه ای از یك انسان متعهد را نشان دهند .

وی با بیان اینكه روح و جان انسان با امر به معروف و نهی از منكر سلامت و صیقل پیدا می‌كند، گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منكر استوار شده است.

حجت الاسلام كریمی اظهار كرد : امر به معروف و نهی از منكر به عنوان یك فریضه الهی جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در نظام اسلامی دارد كه در آیات و روایات متعددی بر ضرورت توجه به آن تاكید و پیامدهای ناشی از ترك آن گوشزد شده است.

وی به نقش اصلاحی احیای این فریضه در جامعه اشاره كرد و افزود: با امر به معروف و نهی از منكر، همه در اجرای برنامه‌های فردی و اجتماعی مسئولیت پیدا می‌كنند.

8135/583