۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80411379
T T
۰ نفر
امنيت و آرامش كشور مديون ولايت فقيه است

تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: امنيت و آرامش كشور مديون ولايت فقيه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'محسن مجتهد شبستری'، روز دوشنبه در همایش بزرگ روحانیان آذربایجان شرقی در تالار مصلی تبریز اظهار كرد: از بركات ولایت فقیه است كه تاكنون دشمن نتوانسته به كشور آسیبی برساند.

وی همچنین با اشاره به مفهوم تبلیغ اسلامی افزود: زمانی كه در كنار تبلیغ، لفظ اسلامی قرار می گیرد مفهوم دیگری می یابد.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: در درجه نخست، خود مبلغ باید تهذیب نفس داشته و منزه بوده تا تاثیرگذاری مناسب را داشته باشد یعنی وجود خوف و خشیت الهی در كنار تبلیغ معارف و احكام اسلامی لازم است.

وی تبلیغ حقایق را از سایر وظایف مبلغان و روحانیان عنوان كرد و گفت: تبلیغ حقایق دینی ،اجتماعی و سیاسی با شجاعت از وظایف روحانیان است.

امام جمعه تبریز همچنین اظهار كرد: تنها ذكر مصیبت در عزاداری های اباعبدالله اكتفا نمی كند و بیان حقایق جامعه و همین طور فلسفه عاشورا باید مورد توجه بیشتری واقع شود.

آیت الله مجتهدشبستری تاكید كرد: باید از واقعه عاشورا درس غیرت بگیریم و فریضه امر به معروف و نهی از منكر و رعایت حجاب حضرت زینب(س) و خاندان مطهر ائمه اطهار را الگو قرار دهیم.

وی گفت: 50 آیه در خصوص امر به معروف و نهی از منكر در قرآن وجود دارد كه اهمیت آن را نشان می دهد و نامگذاری هفته اول محرم به این نام اقدام بجایی است.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: امر به معروف و نهی از منكر اولاد از جمله مهمترین موضوع های مورد تاكید است كه باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، آزاد گذاشتن بیش از حد فرزندان بدون نظارت مناسب آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

7223/645/587