۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80413338
T T
۰ نفر
دكتراي رشته رباتيك در دانشگاه اميركبير راه اندازي مي شود

تهران- رييس دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: مقطع دكتراي رشته رباتيك از سال آينده در اين دانشگاه راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'علی رضا رهایی' روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره رباتیك هوش مصنوعی امیركبیر و چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیك خوارزمی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی این رشته در مقطع دكتری موافقت كرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان این رشته از دو راه آزمون سراسری دكتری و استعدادهای درخشان برای تحصیل در این مقطع انتخاب خواهند شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر در ادامه با تاكید بر جایگاه وی‍‍ژه بخش رباتیك در صنعت گفت:صنایع كشور برای انجام روند ‌های پیچیده صنعتی، بالا بردن كیفیت تولید و افزایش سرعت به ربات‌ها و هوش مصنوعی نیازمندند.

رهایی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و روند رو به رشد و شتابان آن، ایجاد و بهبود زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای ارتقاء استفاده از هوش مصنوعی ضرورت آن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: با توجه به این الزامات این دانشگاه در سه چهار سال اخیر چند اقدام موثر انجام داده است كه از جمله می توان به تاسیس پژوهشكده رباتیك و ایجاد گروه آموزشی رباتیك با هماهنگی دانشكده‌های مختلف این دانشگاه اشاره كرد.

رهایی ادامه داد: حركت اساتید این دانشگاه در زمینه كارهای رباتیك بسیار چشمگیر بوده است و تا كنون چند دور مسابقات رباتیك در این دانشگاه برگزار شده است.

وی خاطر نشان كرد: جشنواره رباتیك امسال با شعار رباتیك در خدمت صنایع برگزار شده است كه هدف از آن بكارگیری رباتیك در صنایع مختلف كشور بوده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر از اهداف برگزاری اولین جشنواره رباتیك و هوش مصنوعی امیركبیر و چهارمین دوره مسابقات ملی رباتیك خوارزمی به ارتقای دانش بومی در رباتیك و هوش مصنوعی، شناسایی و معرفی محصولات شركت‌های دانش بنیان، فراهم كردن بستر مناسب برای ارائه ایده‌ها و خلاقیت‌ها و فراهم كردن یك زمینه برای طرح نیازهای صنایع مختلف اشاره كرد.

اولین جشنواره رباتیك و هوش مصنوعی و چهارمین دور مسابقات ملی رباتیك خوارزمی روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار شد. این مسابقات تا فردا ادامه دارند.

علمی(3)**2038**1544
۰ نفر