۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱:۰۶
کد خبر: 80417179
T T
۰ نفر
صدها نفر از مردم انگليس در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي تجمع كردند

لندن - صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگليس بويژه مسلمانان و فعالان صلح پنجشنبه شب با برگزاري تجمع اعتراض آميز در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن، جنايات اخير اين رژيم را محكوم كردند.

به گزارش ایرنا، در این تجمع كه به دعوت ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس و سازمان غیردولتی همبستگی با فلسطین برگزار شد، تعدادی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی انگلیس از جمله چند تن از نمایندگان فعلی و سابق پارلمان و رهبران تشكل های مذهبی و صنفی این كشور حضور داشتند.

شركت كنندگان پرچم های فلسطین و پلاكاردهای متعدد ضد اسراییلی در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود؛ اسراییل تروریست است، اسراییل جنایت می كند - غرب حمایت می كند، محاصره غزه باید پایان یابد، حملات جنایتكارانه اسراییل را متوقف كنید، مردم بیدار شوید این یك جنگ صهیونیستی است، تروریسم دولتی اسراییل باید متوقف شود و ...

آنان همچنین در شعارهای خود فریاد می زدند؛ زنده باد فلسطین، زنده باد غزه، مرگ بر اسراییل، ما همه فلسطینی هستیم، فلسطین را آزاد كنید، اسراییل شرمت باد و ...

چند تن از یهودیان و خاخام های ضدصهیونیست نیز برای اعلام همبستگی با مردم غزه با در دست گرفتن پرچم های فلسطین و پلاكاردهای ضدصهیونیستی در این تجمع حضور داشتند.

این یهودیان ضد صهیونیست در شعارها و اظهارنظرهای خود تاكید می كردند كه صهیونیسم هیچ گونه ارتباطی با یهودیت ندارد و یك فرقه سیاسی و تروریستی است.

یكی از خاخام های ضدصهیونیست انگلیس پلاكاردی را در دست گرفته بود كه بر روی آن نوشته شده بود؛ صهیونیست ها هیچ حقی برای حكمرانی در سرزمین مقدس فلسطین ندارند. دین یهود مخالف دولت صهیونیستی است و جنایات آن را محكوم می كند.

در این تجمع اعتراضی كه بیش از دو ساعت به طول انجامید چند تن از فعالان ضدجنگ و حامیان آرمان های مردم فلسطین برای شركت كنندگان سخنرانی كردند.

سارا كولبورن مدیر سازمان غیردولتی همبستگی با فلسطین از جمله این سخنرانان بود كه حملات اسراییل به غزه را نقض آشكار قوانین بین المللی و حقوق بشری خواند و از دولت انگلیس و دیگر دولت های غربی خواست به حمایت خود از رژیم اسراییل پایان دهند.

وی تاكید كرد: فعالان مدنی در كشورهای اروپایی و از جمله انگلیس وظیفه دارند با برگزاری تظاهرات و تجمع جنایات اسراییل را محكوم كنند و به دولت های خود فشار بیاورند كه جلوی تجاوزات اسراییل را بگیرند.

همزمان با برگزاری این تجمع، دهها نفر از ماموران پلیس لندن در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی و كوچه ها و خیابان های اطراف آن حضور داشتند و از نزدیك شدن معترضان به سفارت جلوگیری می كردند.

شركت كنندگان در تجمع اعتراضی امشب، همچنین توماری را در حمایت از مردم غزه و محكومیت رژیم اشغالگر قدس امضاء كردند.

سازمان های مدنی و تشكل های حامی صلح در انگلیس برنامه های متعددی را برای برگزاری تجمعات ضد اسراییلی و اعلام همبستگی با مردم تحت محاصره غزه در شهرهای مختلف این كشور و از جمله لندن تدارك دیده اند.

حملات دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه كه به كشته و مجروح شدن دهها نفر از جمله چندین زن و كودك منجر شده، موجی از خشم و نفرت را در میان اقشار مختلف مردم انگلیس، بویژه مسلمانان این كشور به وجود آورده است.

اروپام**345