۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80418966
T T
۰ نفر
داوداوغلو و لاوروف در گفت و گويي تلفني رخدادهاي غزه را بررسي كردند

آنكارا - ' احمد داوداوغلو ' وزير امور خارجه تركيه ، در تماس تلفني با ' سرگئي لاوروف ' وزير امور خارجه روسيه ، در باره رخدادهاي نوار غزه گفت وگو كرد.

وزارت امور خارجه تركیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد : داوداوغلو در این تماس تلفنی خواستار توقف هر چه زودتر حملات اسراییل به نوار غزه شد.

وزیر امور خارجه تركیه پیش از این حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را ، جنایت علیه بشریت خوانده بود.

داوداوغلو افزود: حملات اسراییل به نوار غزه جنایت علیه بشریت و مردمی است كه در یك زندان بزرگ زندگی می كنند.

وزیر امور خارجه تركیه اظهار داشت: تحقق صلح در خاورمیانه با كشتار و ترور غیر ممكن است.

وی در ادامه گفت كه در خصوص حملات اسراییل به نوار غزه با 'هیلاری كلینتون' وزیر امور خارجه آمریكا گفت وگو و دیدگاه كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی را به وی در این زمینه منتقل كرده است.

داوداوغلو همچنین با 'خالد مشعل' رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین 'حماس' در باره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت وگو و تبادل نظر كرد.

داوداوغلو همچنین با برخی از مقام های مصری و فلسطینی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به گفت وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه تركیه گفت: تركیه به تلاش خود در جوامع بین المللی برای محكوم كردن حملات اخیر اسراییل به نوار غزه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به حملات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ادامه شهرك سازی این رژیم در اراضی اشغالی اظهار داشت: سیاست های اسراییل باعث بروز بحران در منطقه می شود.

داوداوغلو خواستار محكوم كردن حملات اسراییل به نوار غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد و اقدام های لازم از سوی این سازمان شد.

داوداوغلو كه در قاهره بسر می برد امروز با ' محمد كامل عمرو' وزیر امور خارجه مصر نیز دیدار و در باره برگزاری نشست استراتژیك شورای همكاری تركیه و مصر و تحولات نوار غزه گفت وگو كرد.

خاورم ** 2012 **230 **1446