۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 80420500
T T
۰ نفر
تجاري سازي عمده ترين مشكل شركت هاي دانش بنيان است

تهران - نايب رييس كميسيون فناوري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: تجاري سازي عمده ترين مشكل شركت هاي دانش بنيان است و به همين دليل در بازار حضور جدي ندارند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا،‌' افشین كلاهی '‌ در شانزدهمین نشست جلسه هیات نمایندگان دوره هفتم اتاق ایران،‌ با بیان اینكه دیدگاه اتاق بازرگانی نسبت به حوزه شركت های دانش بنیان انتقادی است،‌ اظهار داشت: ‌شركت های دانش بنیان به تسهیلات و كمك ها وابسته هستند.

وی تصریح كرد:‌ اكثر این شركت ها پس از تولید دانش در زمان حضور در بازار با مشكل مواجه می شوند و به همین دلیل وضعیت مناسبی ندارند.

نایب رییس كمیسیون فناوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: تا كنون سه ضلع، بازار، صنعت و شركت های دانش بنیان با یكدیگر همكاری مناسبی نداشته اند و این در حالی است كه بخشی از فعالیت شركت های دانش بنیان در بخش آموزش عالی و بخش دیگر مربوط به بخش اقتصاد است.

كلاهی با بیان اینكه ‌‌فعالان این بازارمشكل بزرگی درتجاری سازی دارند،اظهارداشت: برخی معتقدند، بخش خصوصی سواد كافی برای ایجاد شركت های دانش بنیان ندارند كه البته ا ین امر اشتباه است.

وی اظهار امیدواری كرد: فعالیت های جزیره ای در این بخش از بین برود و استراتژی مناسبی برای این بخش تدوین شود.

یادآوری می شود، امروز تفاهم نامه ای میان 'نسرین سلطانخواه'،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، و 'محمد نهاوندیان'، رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی ایران، به منظور ایجاد تشكل های دانش بنیان در عرصه تولید و صادرات با هدف كمك به ایجاد فرصت های كار آفرینی و گسترش بازار در كشور منعقد شد.

اقتصام(3)** 9141 **1561