۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 80423875
T T
۰ نفر

همايش كودكان عاشورايي در بوشهر برگزار شد

۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۴۸
کد خبر: 80423875
همايش كودكان عاشورايي در بوشهر برگزار شد

بوشهر- به مناسبت ايام محرم و شهادت حضرت علي اصغر (ع) همايش كودكان عاشورايي روز سه شنبه در حسينيه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش كودكان و نوباوگان بوشهری با برپایی آیین های عزاداری، سخنرانی و مداحی در رثای شهات حضرت علی اصغر سوگواری كردند.

همچنین در این همایش عاشورایی واقعه عاشورا از لحظه ورود امام حسین (ع) به سرزمین كربلا تا روز عاشورا از سوی مربیان كانون پرورش فكری كودكان و نوجانان بوشهر در قالب قصه به نمایش گذاشته شد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در این آیین گفت: با توجه به اهمیت پاسداشت ماه محرم و صفر و ضرورت آشنایی كودكان و نوجوانان با این ایام، همایش كودكان عاشورایی در بوشهر برگزار شده است.

زهرا عرفان افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهتمام به ساختن و شكل دادن هویت انسانی كودكان براساس خلقیات نیكو، می طلبد تا ما با روش های مختلف كودكان را با باورهای دینی آشنا كنیم.

وی با تاكید بر اهمیت آشنایی كودكان با ارزش های اسلامی بیان كرد: نقش والدین در تربیت دینی فرزندان و فراگیری آموزه های دینی بسیار مهم و اساسی است زیرا آنان با مشاركت در آیین های مذهبی هم آموخته های خود را به دیگران انتقال می دهند و هم از یكدیگر منش و رفتار اسلامی را می آموزند.

عرفان یادآور شد: برنامه های زیربنایی و پایه ای نقش مهم و كلیدی در رشد و پرورش معنوی حوزه معرفتی و تقویت مبانی اعتقادی و ارزشی نسل آینده دارد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: نهادینه كردن فرهنگ عاشورایی در بین مردم و بویژه كودكان و نوجوانان یك اقدام معرفتی و اعتقادی است كه موجب رشد و تعالی كودكان و نوجوانان می شود.

وی افزود: همایش كودكان عاشورایی یك الگوی موفق برای ترویج فرهنگ شیعی و علوی در بین كودكان است و تلاش شده در این همایش از كودكان مهدهای كودك و پیش دبستان ها و دبستان استفاده شود. ك/2

629/539