۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 80426811
T T
۰ نفر
فعاليت 59 قطب آموزشي از عوامل ارتقاي رتبه كنكور استان اردبيل است

اردبيل - مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: 59 قطب آموزشي در استان اردبيل فعاليت مي كند كه اين موضوع يكي از عوامل ارتقاي رتبه كنكور سال تحصيلي جاري در استان اردبيل است.

به گزارش ایرنا ، احمد محمودزاده روز پنج شنبه در نشست با خبرنگاران به تلاش های صورت گرفته توسط فرهنگیان ، اولیا و مسوولان آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: فعالیت این قطب های آموزشی در استان نشانگر اهمیت پیشرفت علمی دانش آموزان و كسب رتبه های برتر كنكور است.

وی به ارتقای رتبه استان اردبیل در كنكور آزمون دانشگاه سراسری اشاره كرد و از ارتقای این جایگاه از 24 به 12 در طول دوسال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به دغدغه اولیا دانش آموزان و مسئولان استان اردبیل در خصوص قرار گرفتن رتبه كنكور استان در جایگاه 24 در سال های گذشته گفت: استان اردبیل شایسته قرار گرفتن در جایگاه بالای كنكور است.

محمودزاده گفت: در سال گذشته با تلاش های انجام گرفته رتبه كنكور استان از جایگاه 24 به 19 ارتقا یافته بود كه امسال با تلاش مسوولان ، اولیا و معلمان این جایگاه به 12 ارتقا یافت.

وی بیان كرد: استان اردبیل به طور مشترك با استان های چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی با 7/60 درصد نمره در رتبه 12 قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: استان اردبیل با رتبه اول كنكور كه استان یزد می باشد فقط 10 نمره فاصله داشته و تلاش می شود كه در سالهای بعدی این جایگاه ارتقا یابد.

وی استان اردبیل را دارای ظرفیت غنی فرهنگی و تربیتی دانست و بیان كرد: سطح سواد علمی دانش آموزان استان در مقایسه با میانگین كشوری بالاتر بوده و در كسب رتبه كنكور نیز فاصله اندكی با رتبه های بالاتر داریم.

محمودزاده با بیان اینكه به زودی جشن تجلیل از برترین های كنكور سالجاری در استان اردبیل تجلیل می شود ، افزود: همزمان از برترین های المپیادهای علمی نیز تجلیل می شود.

8124/593