۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80428982
T T
۰ نفر

دزفول در عاشوراي حسيني غرق در عزا و ماتم است

۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80428982
دزفول در عاشوراي حسيني غرق در عزا و ماتم است

دزفول- دلسوختگان حسيني در دزفول در روز عاشوراي حسيني با راه اندازي دسته جات سينه زن و زنجير زن به سوگواري و عزاداري پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین عزاداری و سوگواری مردم دزفول بعد از اقامه نماز صبح روز عاشورا در مساجد، حسینیه ها و تكایا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

عزاداران دزفولی در روز عاشورا همچون سالهای گذشته از مناطق مختلف این شهر در قالب دسته جات سینه زن و زنجیرزن به سمت آستان 'روبند' به حركت درآمده و به عزاداری پرداختند.

حضور عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر حركت هیات ها در دزفول به حدی است كه بسیاری از دسته جات عزادار در طول مسیر متوقف شده و امكان حركت آنها به دلیل ازدحام جمعیت نیست.

حركت دسته جات سینه زن و زنجیرزن به سمت آستان رودبند در دزفول تا اذان ظهر ادامه داشته و دسته جات عزادار در طول مسیر نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می كنند.

بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا، حركت دسته جات عزادار از محلات و مناطق مختلف شمال شهر دزفول به سمت جنوب این شهر آغاز می شود و تا بعد از اذان مغرب ادامه می یابد.

حركت كاروان اسرای حسینی در طول مسیر عزاداری در دزفول، سوگ و ماتم عزاداران را دو چندان كرده و عاشقان حسین (ع) با سوز و آه، حركت این كاروان را دنبال می كنند.

دزفول در عاشورای سال 1434 هجری قمری شاهد برگزاری عزاداری است كه بی سابقه بوده و تعداد دسته جات سینه زن و زنجیر زن این دیار نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است.

امروز در هر كوی و برزن این شهر صدای یا حسین (ع) سوگواران حسینی به گوش می رسد.

در شهرهای دزآب، میانرود ، صفی آباد و سالند سردشت دزفول نیز آیین عزاداری عاشورای حسینی با حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از صبح روز عاشورا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

در شوش دانیال نیز دسته جات عزادار از مناطق مختلف شهر به سمت آستان حضرت دانیال نبی به حركت درآمده و در حال عزاداری هستند.

گزارش دریافتی از شهر اندیمشك نیز حاكیست اقشار مختلف مردم شهر هزار شهید در عاشورای حسینی در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای كربلا به سوگ نشسته و عزاداری می كنند.

آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهر گتوند در شمال استان خوزستان نیز با حضور عاشقان حسینی از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

648/
۰ نفر