۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80429003
T T
۰ نفر

ايلام سرشار از شور حسيني است

۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80429003
ايلام سرشار از شور حسيني است

ايلام- تمام مناطق استان ايلام از ديشب تا امروز سرشار از عزا و ماتم سالروز شهادت مظلومانه امام حسين(ع) شده است.

به گزارش ایرنا، مردم استان كه شب گذشته را تا پاسی از سحر به سوگواری نشسته بودند، از نخستین ساعت های صبح امروز دوباره آیین های عزاداری خود را از سرگرفتند.

مردم استان سراسر شیعه نشین ایلام از شب گذشته و از ساعت های نخستین روز عاشورا با حضور گسترده در مكان های مذهبی و حركت دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در عزای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اشك ماتم ریختند.

گروه های مختلف مردم ایلام از دیشب و صبح امروز با حضور در هیات های عزاداری مساجد، حسینیه ها و تكیه ها و حركت كاروانی در خیابان ها با ناله و غم فراوان در رثای شهیدان كربلا بر سر و سینه می زنند.

دسته های عزادار زنجیر و سینه زن شهر ایلام با نواهای' یاحسین، یا ابوالفضل و حیدر حیدر' و نواختن طبل و سنج، فضایی حزن انگیز و سرشار از غم و ضجه آفریده اند.

سوگواران حسینی كه بسیاری از آنان با پای پیاده از ساعت های نخستین صبح عاشورا حركت خود را در خیابان ها آغاز كرده اند تا برپایی نماز ظهر عاشورا، عزاداری می كنند.

عشق و علاقه وصف نشدنی مردم تمام شیعه ایلام به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را همواره به حضور گسترده در آیین های سوگواری سینه زنی و زنجیرزنی سالار شهیدان عالم و یاران وفادار ایشان در عاشورا فرا می خواند به گونه ای كه اكنون همه شهر یكپارچه غرق در عزا و ماتم شده است.

آیین های سوگواری امام حسین(ع) در محرم، امروز به اوج خود رسیده و حركت دسته های سوگوار همچنان در خیابانها ادامه دارد و دوستداران حسینی در این آیین ها خون می گریند.

مردم سوگوار ایلام اكنون هرچه به ظهر عاشورا و شهادت امام نزدیك تر می شود بر شدت عزاداری های خود می افزایند و با فریادهای' حیدر حیدر و یا حسین یا حسین'، سر و سینه و شانه های خود را آماج ضربه های دست و زنجیر می كنند.

شهرستان های دیگر استان نظیر شیروان چرداول، سیروان، ایوان، مهران، آبدانان، دهلران، دره شهر و ملكشاهی نیز در عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا بوده و مردم این مناطق از دیشب و امروز یكپارچه در آیین های سوگواری شهادت سالار و سید شهیدان جهان حضوری گسترده دارند.

عراقی های مقیم شهر ایلام نیز امروز با حركت دسته های بزرگ سینه زنی و همراهی آهنگ موزون طبل و سنج، فریادهای 'حیدر حیدر' سر می دهند كه جلوه ای سوزناك و حال و هوای معنوی خاصی به آیین های سوگواری عاشورای حسینی مردم ایلام بخشیده اند. ك/4

565
۰ نفر