۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 80429034
T T
۰ نفر
قصرشيرين در سالروز شهادت امام حسين (ع) عاشورايي شد

قصرشيرين - در دهمين روز از محرم الحرام و سالروز شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) فضاي شهرستان مرزي قصرشيرين نزديكترين نقطه از كشورمان به بين الحرمين و كربلاي معلي عاشورايي شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوگواران و عزاداران حسینی دیشب و امروز در قالب هیات های عزاداری و دسته جات سینه زن و زنجیرزن با حضور در حسینیه ها، تكایا و خیابان های سطح شهر در مظلومیت شهادت امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند و اشك ماتم ریختند.

هیات های عزاداری با برتن كردن كفن و لباس سیاه و مالیدن گل بر سر و صورت خود در مظلومیت شهادت فرزند زهرا (س) گریستند و ناله های یا حسین و یا زینب (س) آنها در جای جای شهرستان قصرشیرین طنین انداز شد.

دسته های عزاداران و سوگواران با حضور بر سر مزار شهدای قصرشیرین یكبار دیگر با آرمان های بلند ایثار و شهادت تجدید پیمان كردند.

همچنین جمعی از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا ، خرما، شله زرد و حلیم در خیابانهای سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی كردند.

امروز همچنین عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاك امام حسین (ع) در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز در قالب دسته جات سینه زن و زنجیر زن و هیات های عزاداری، اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند.ك/2

1234/567