۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80429049
T T
۰ نفر

تلفات آتش سوزي مهيب در بنگلادش به 124 تن رسيد

۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 80429049
تلفات آتش سوزي مهيب در بنگلادش به  124 تن رسيد

دهلي نو- در اثر وقوع يك آتش سوزي مهيب در يك كارخانه چند طبقه توليد پوشاك در حومه پايتخت بنگلادش حداقل 124 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا ، این حادثه كه از بامداد روز یكشنبه در كارخانه تازرین مد (Tazrin Fashion) در اشولیا ساوار واقع در 30 كیلومتری داكا رخ داد . آتش با سرعت به طبقه های همكف و اول این ساختمان شش طبقه سرایت كرد و سپس كل ساختمان را در برگرفت.

سرگرد محبوب حسین، یك افسر ارشد آتش نشانی به خبرگزاری پی.تی.آی. گفت: ما تا كنون 124 جسد را بیرون كشیده ایم و عملیات تجسس و امداد همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی گفتند كه این بدترین حادثه آتش سوزی در تاریخ معاصر بنگلادش است.

مقامات آتش نشانی قبلا گفتند كه عده ای زیادی از كارگران كارخانه در داخل ساختمان گیر افتاده اند و در پشت بام ساختمان پناه گرفته و منتظر امداد هستند.

تلاش برای خاموش كردن آتش همچنان ادامه دارد و مقامات چندین واحد آتش نشانی را وارد صحنه كرده اند.

عده ای از كارگران خود را از طبقات بالای ساختمان به منظور گریز از این آتش سوزی مهیب پائین پرتاب كردند.

علت وقوع این آتش سوزی تا كنون روشن نشده است ولی وقوع اینگونه آتش سوزی ها اغلب به ایجاد اتصال در سیم های برق نسبت داده می شود.

خویشاوندان و كارگران خشمگین در اطراف محل وقوع این آتش سوزی تظاهرات كرده و به یك دستگاه تانكر آتش نشانی آسیب زده اند و به همین جهت مقامات تعداد نیروهای پلیس را در محل به منظور مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه افزایش داده اند.

Ashulia Savar

آساق**2164** 589**