۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 80430060
T T
۰ نفر
نفرات انتخابي هشتمين جشنواره قرآني مدهامتان در آذربايجان غربي معرفي شدند

اروميه - مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان غربي گفت: نفرات انتخابي هشتمين جشنواره قرآني مدهامتان در استان براي راهيابي به مرحله كشوري معرفي شدند.

حجت الاسلام محمدرضا بابازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 110 نفر شركت كننده در این جشنواره 16 نفر از منتخبان قرآنی به مرحله كشوری راه یافتند.

وی اضافه كرد: شركت كنندگان در این جشنواره در رده های سنی 16 تا 30 سال بودند.

وی اظهار كرد: این جشنواره در هفت رشته شامل قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذكار نماز برگزار شد.

وی ادامه داد: در رشته قرائت بهزاد رحیمی، امید احمدزاده و علی آذربان، در رشته ترتیل محمد محمدی، مجتبی جوادی و جمال احمدی و در رشته اذان علیرضا سلطانی، مهدی بقایی و محمدرضا فتوحی به مرحله كشوری راه یافتند.

حجت الاسلام بابازاده گفت: در رشته حفظ 20 جز نیز حسین محمدی و علی احمدی، در رشته حفظ 10 جزء علی نوری و احد جوادی، در رشته اذكار نمازعلی محمدی، در رشته مفاهیم روح الله اكبری و در رشته تفسیر احد عباس زاده مقام های ممتاز را كسب كردند.

وی افزود: كشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی كانون های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در استان است.

مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار كرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی قرآنی، حضور پرنشاط اعضای كانون ها در فعالیت های قرآنی و بین المللی، كشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران كانون ها به كشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در كانون های فرهنگی و هنری مساجد از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

8137/581