' علی عباسی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از ابتدای امسال تا پایان ماه مهر 552 نفر در مازندران بر اثر سانحه رانندگی جان باختند كه از این تعداد 166 نفر عابر پیاده بودند.
وی با اشاره به افزایش یك درصدی كشته شدن عابران پیاده در حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ، ادامه داد : از مجموع عابران پیاده كشته شده در حوادث رانندگی 113 نفر مرد و 53 نفر زن بودند.
مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت : بر اساس آمارهای موجود ، از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 72 نفر ، معادل 43 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا بودند.
وی افزود : بر اساس تقسیم بندی های جغرافیائی نیز شهرستان بابل با 27 نفر بیشترین تلفات عابران پیاده را به خود اختصاص داد.
او ادامه داد : عباس آباد و گلوگاه هر كدام با یك نفر از شهرستان هایی هستند كه در هفت ماه امسال كم ترین تعداد عابران در آنجا به خاطر حوادث رانندگی جان باختند.
عباسی به وضعیت سواد عابران پیاده كشته شده در سال جاری اشاره كرد و گفت : 51 درصد از این قربانیان با فروانی 81 نفر بیسواد بودند.
وی افزود : همچنین 35 نفر از این قربانیان دارای تحصیلات ابتدایی ، 22 نفر راهنمایی ،10نفر دبیرستان ، 10نفر دیپلم ، یك نفر دانشجو و دو نفر هم لیسانس بودند.
او ادامه داد : 104 نفر از این عابران در مسیرهای برون شهری و 62 نفر نیز در مسیرهای درون شهری بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.
مدیركل پزشكی قانونی مازندران همچنین از كشته شدن 141موتور سوار بر اثر حوادث راننگی در هفت ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت : 131 نفر از این افراد مرد و 10 نفر زن بودند.
وی افزود : ساری با 34 نفر بیشترین و نور با یك نفر كم ترین تلفات موتور سوار را به خود اختصاص دادند.
او ادامه داد : بیشترین تلفات ناشی از موتورسواری مربوط به گروه سنی 21 تا 30 سال با 43 نفر و 11 تا 20 سال با 34 نفر بود.
عباسی گفت : شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات ، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع ، صدمات و شكستگی های متعدد بوده است.
مازندران بیش از سه میلیون و 100هزار نفر جمعیت دارد.ك/3
2585/1654
30 درصد از تلفات حوادث رانندگي در مازندران مربوط به عابران پياده است
۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۳
کد خبر:
80431106
ساري - مديركل پزشكي قانوني مازندران گفت : 30 درصد از مجموع تلفات ناشي از حوادث رانندگي در اين استان مربوط به عابران پياده است.