۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 80434412
T T
۰ نفر
شهيده ناهيد فاتحي كرجو اسوه اي كامل براي زنان آزاده

سنندج - شهيده ناهيد فاتحي كرجو كه با تحمل شكنجه شديد در دفاع از امام و انقلاب توسط گروهك هاي ضد نظام به شهادت رسيد به الگويي براي زنان آزاده تبديل شده است.

ناهید فاتحی كرجو در سال 1344 در شهر سنندج و در میان خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، پدر وی از پرسنل ژاندارمری و مادرش زنی زحمتكش و خانه دار بود كه فرزندانش را با عشق به اهل بیت (ع) بزرگ می كرد.

با شروع حركت های انقلابی مردم ایران ناهید فاتحی كرجو كه به سن نوجوانی رسیده بود به جمع انقلابیون پیوست و با شركت در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد رژیم در جرگه دختران مبارز كردستان فعالیت می كرد.

در یكی از تظاهرات های ضد رژیم طاغوت در خیابان اصلی شهر،تعدادی از تظاهر كنندگان توسط ماموران شاه دستگیر شدند در این میان ناهید با كمك مردم از دست ماموران فرار كرد اما آنان وی را شناسایی كردند.

این نوجوان مبارز پس از پیروزی انقلاب و شروع درگیری های ضد انقلاب در مناطق كردستان، همكاری اش را با ارتش، بسیج و سپاه آغاز كرد كه شروع این همكاری، خشم ضد انقلاب بویژه گروهك كومله را كه زخم خورده فعالیت های انقلابی این نوجوان و سایر دوستانش بود بر انگیخت.

ناهید فاتحی كرجو اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مركزی شهر سنندج مراجعه كرد، خانواده وی كه بدلیل تاخیر در برگشت وی به منزل، نگران شده بودند، پس از پرس و جوی فراوان متوجه شدند كه توسط ضد انقلاب ربوده شده است.

چند وقتی از ربوده شدن ناهید گذشته بود كه خبر گرداندن دختری در روستاهای كردستان با دستانی بسته و سری تراشیده به جرم 'جاسوس '، همه جا پخش شد .

این دختر ناهید بود كه با شهامت و ایستادگی قابل تحسین از مقتدای انقلابی خود حمایت كرده و زیر بار حرف زور آنها نرفته بود.

بالاخره پس از گذشت 11 ماه از ربوده شدن این مبارز شجاع، پیكر بی جان و مجروح و كبود او با سری شكسته و تراشیده، در سنگلاخ های اطراف روستای هشمیز از توابع سنندج پیدا شد.

برخی نیز می گویند كه اشرار به قصد وادار كردن ناهید به توهین نسبت به حضرت امام(ره)، او را زنده بگور كرده بودند.

پس از انتقال جنازه به شهر سنندج، دوستان، آشنایان و نزدیكان بویژه زنان با دیدن آثار شكنجه بر بدن ناهید و سر شكسته و تراشیده اش، به ماهیت اصلی ضد انقلاب بیش از بیش پی برده و با ایمان و بصیرتی بیشتر به مبارزه با آنان پرداختند.

شرایط حاد منطقه در آن سال و خفقان حاكم گروهك ها بر مردم و فشار زیادی كه به خانواده شهید رفته بود مادر شهید را بر آن داشت به تهران هجرت كند و پیكر دختر شهید خود را در قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرای تهران دفن كند.

امروز ناهید كه در زمان شهادت 17 سال بیشتر نداشت، برای نوجوانان و دختران ایران اسلامی الگویی جاودانه است و اكنون پس از گذشت 30سال از شهادتش، نامش به بركت متعالی بودن هدف و ارزش هایش زنده و شیوه زندگی اش الگویی برای زنان مجاهد است.

دبیر كنگره ملی زنان شهیده كشور یادواره شهیده 'ناهید فاتحی كرجو' گفت: این كنگره با هدف تجلیل از مقام والای شهدا بویژه شهدای زن و معرفی آنان به عنوان اسوه های ایثار و مقاومت در برابر ظلم به جامعه و بویژه نسل جوان برگزار می شود.

'ناهید منصوری' در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 135 مقاله ارسالی از سراسر كشور به دبیرخانه كنگره، از نویسندگان 20 مقاله برتر در كنگره تجلیل خواهد شد و مقالات نیز در قالب كتابی چاپ خواهد شد.

به گفته وی، رونمایی از تندیس این شهیده شاخص در یكی از میدان های سنندج و یادمان آن در محل شهادتش در روستای هشمیز و برپایی نمایشگاهی از ایثارگری شهدا از برنامه های جنبی این كنگره است.

وی افزود: این كنگره گوشه ای از خودگذشتگی زنان این خطه از میهن اسلامی را كه در اوایل پیروزی انقلاب در دو جبهه حق ضد باطل برای دفاع از آرمان های والای انقلاب كوشیدند به نمایش می گذارد.

این كنگره به همت سپاه بیت‌المقدس كردستان، سازمان بسیج مستضعفین و همكاری سایر دستگاه‌های اداری كردستان برگزار می شود.

كنگره ملی زنان شهیده كشور یادواره شهیده 'ناهید فاتحی كرجو' پنج شنبه با حضور جمعی از مسوولان كشوری و استانی در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج آغاز شد.

7348/533 / 640
۰ نفر