۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۷
کد خبر: 80434803
T T
۰ نفر
35 هزار نفر در سيستان و بلوچستان مهارت هاي فني و حرفه را فرا گرفتند

زاهدان - مديركل آموزش فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان گفت: 35 هزار نفر كار آموز از ابتداي امسال تاكنون در استان مهارت هاي فني و حرفه اي را در 30 رشته فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا، 'محمد جهانتیغی' روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران در زاهدان افزود: بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش حرفه ای در این مدت در 23 مركز فنی و حرفه ای آقایان و 11 مركز فنی و حرفه ای بانوان در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان با داشتن جدیدترین امكانات و تجهیزات برای كارآموزان ارائه شد.

وی اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم در نظر داریم تا پایان سال به بیش از 65 هزار نفر كارآموز در سیستان و بلوچستان مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دهیم.

وی گفت: برنامه بازدید همگانی از مراكز آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر كشور با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و آگاهی آحاد جامعه از توانمندی ها، خدمات و نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور از 11 تا 16 آذرماه برگزار می شود.

وی افزود: نخستین مرحله برنامه بازدید همگانی از مراكز آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اردیبهشت ماه امسال با استقبال بیش از سه هزارو 800 نفر اجرا شد.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جامعه هدف در برنامه بازدید همگانی را افراد بالای 11 سال شامل طیف گسترده كارجویان شهری - روستایی، دانش آموزان متوسطه رشته های نظری و كار و دانش، صنوف و بازاریان، شاغلان بخش های خدماتی و دستگاه های اجرایی، دانشجویان رشته های فنی - مهندسی، سربازان، شاغلان در پادگان ها، زندانیان، كارگران و كشاورزان تشكیل می دهند.

وی گفت: هیچ نهادی در جامعه از نظر دارا بودن امكانات سخت افزاری كه با اعتبارات سنگین برای آموزش جدیدترین رشته های مهارتی خریداری شده است نمی تواند با سازمان فنی و حرفه ای برابری كند.

وی با بیان اینكه در سیستان و بلوچستان با توجه به جوان بودن جمعیت نباید ظرفیت خالی كارگاهی وجود داشته باشد افزود: كارگاه های مهارت آموزی استان قادر اند بر اساس درخواست جامعه هدف در دو یا سه نوبت به علاقه مندان سرویس دهی كنند.

جهانتیغی پیش بینی كرد؛ با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در طول هفته آینده بیش از 10 هزار نفر از مراكز فنی و حرفه ای سراسر سیستان و بلوچستان بازدید كنند. ك/2

7307 / 653