۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 80447029
T T
۰ نفر
25 كيلومتر از مسير هيچان - كوچينك در نيكشهر كاسته مي شود

نيكشهر، زاهدان – فرماندار نيكشهر گفت: با راه اندازي جاده هيچان – كوچينك در اين شهرستان، 25 كيلومتر از مسافت قبلي بين اين دو دهستان كاسته مي شود.

به گزارش ایرنا، 'صاحب گل صالحی' روز شنبه در جمع مردم دهستان كوچینك افزود: تكمیل این محور فرعی دهستان هیچان را نیز به بخش بنت و محور ترانزیتی نیكشهر- ایرانشهر متصل می كند.

وی بیان كرد: ساخت جاده هیچان – كوچینك به طول 19 كیلومتر از سال 1388 آغاز شد كه بیش از 85 درصد پیشرفت اجرایی دارد و 10 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

او اظهار داشت: تاكنون فاز نخست عملیات اجرایی این محور از هیچان تا روستای 'جكان' به طور هشت كیلومتر ساخته و آسفالت شده است.

وی افزود: عملیات خاكبرداری و زیرسازی فاز دوم این پروژه راهسازی از روستای جكان تا دهستان كوچینك به طول 11 كیلومتر انجام شده است.

فرماندار نیكشهر گفت: برای تكمیل عملیات اجرایی فاز دوم محور هیچان- كوچینك 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است كه در صورت تامین به موقع اعتبار این پروژه در اواخر امسال بهره برداری می شود.

صالحی بیان كرد: با بهره برداری از محور هیچان – كوچینك 12 روستا با دو هزار خانوار و هشت هزار نفر جمعیت در شهرستان نیكشهر از راه مناسب بهره مند خواهند شد.

فرماندار نیكشهر در دیدار امروز خود با مردم دهستان هیچان نیز مشكلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به مشكل كمبود آب در روستای 'آبگاه' دهستان هیچان گفت: با اتمام احداث شبكه لوله گذاری جدید، مشكل مردم این روستا بزودی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، واگذاری زمین برای ساخت مسكن روستایی، حذف مدارس كپری، اختصاص تسهیلات به كشاورزان، رسیدگی به مشكل افت ولتاژ برق، مرمت قنوات و تامین آب كشاورزی عمده خواسته های مردم هیچان و كوچینك از فرماندار نیكشهر بود./3

7306/7315/7437