۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 80447585
T T
۰ نفر
تعرض جديد صهيونيست ها به اراضي اشغالي به بهانه كشف
 آثار باستاني

تهران - به گزارش شبكه الجزيره در روز يكشنبه، رژيم صهيونيستي به بهانه كشف آثار باستاني زير محوطه يك زندان، تصميم دارد به دست اندازي خود به اراضي اشغال شده فلسطينيان در 1948 ادامه دهد.

بر پایه این گزارش ، رژیم صهیونیستی تصمیم دارد زندان 'مجدو' واقع در شمال سرزمین های اشغالی 1948 را به اطراف دو شهرك عربی كه به موازات دیوار حائل نژادپرستانه قرار دارند منتقل كند.

رژیم صهیونیستی ادعا كرده در جریان حفاری های 7 سال پیش در داخل زندان نظامی مجدو آثار باستانی منحصر به فردی متعلق به دوره حاكمیت رومیان كشف شده است. از آن زمان اداره زندان های رژیم صهیونیستی به فكر انتقال این زندان به مكان دیگری افتاده است. صدها اسیر فلسطینی در زندان مجدو در بند اشغالگران هستند. رژیم صهیونیستی ادعا كرده است تصمیم دارد مكان فعلی زندان مجدو را به یك مكان گردشگری تبدیل كند.

بر اساس نقشه هایی كه مسئولان این رژیم ارائه كرده اند، زندان مجدو به اطراف دو شهرك 'سالم' و 'زلفی' انتقال می یابد.

ساكنان شهرك های عربی یاد شده كه به شهر جنین در كرانه غربی رود اردن نزدیك است، از كمیته عالی پیگیری امور عربی در فلسطین اشغالی خواستند با تصمیم اشغالگران برای انتقال زندان نظامی مجدو به حاشیه این دو شهرك مقابله كند.

بخشی از اراضی اطراف این دو شهرك در سال 1948 توسط صهیونیست ها اشغال شده و قرار است زندان روی این اراضی بنا شود. ساكنان این دو شهرك نسبت به پیامدهای امنیتی ایجاد زندان و نیز آثار زیست محیطی خطرناك آن بر زندگی طبیعی و روستایی منطقه نگران هستند. وجود زندان در این منطقه موجب حضور گسترده نیروهای امنیتی می شود و منطقه را به یك مكان كاملا نظامی تبدیل می كند.

شهرك های سالم و زلفی از یك سو در كنار دیوار حائل نژادپرستانه اشغالگران قرار دارند. دیوار حائل، كرانه غربی اشغالی را از سرزمین های اشغالی 1948 جدا می كند. اگر زندان هم از سوی دیگر دو شهرك یاد شده را محاصره كند، دیگر امكان توسعه طبیعی شهرك ها نیست و 5 هزار عرب ساكن این دو شهرك با دیوار حائل و زندان مجدو كاملا محاصره می شوند.

نقشه های منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی نشان می دهد كه انتقال زندان مجدو مقدمه انتقال چندین زندان دیگر از اطراف شهرهای 'حیفا' و 'بیسان' به اطراف شهرك های سالم و زلفی است. بدین ترتیب بزرگ ترین مجموعه زندان ها در شمال فلسطین اشغالی شكل خواهد گرفت. در حقیقت اشغالگران با انتقال زندان مجدو یك كانون تشنج جدید با اعراب را در نزدیكی شهرك های سالم و زلفی ایجاد می كنند.

مترجمام 1491 **1446