۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۲۲:۰۸
کد خبر: 80448733
T T
۰ نفر
مجتمع فولاد رشتخوار تا پايان سال بهره برداري مي شود

رشتخوار - فرماندار رشتخوار از پيشرفت 40 درصدي مجتمع فولاد اين شهرستان تا كنون و بهره برداري از آن تا پايان سال جاري خبر داد. رشتخوار

به گزارش ایرنا ، هاشم جنگی امروز در پایان بازدید از مجتمع فولاد رشتخوار ، گفت :تجهیزات خریداری شده مجتمع فولاد رشتخوار اكنون در حال نصب است كه با بهره برداری از آن برای بیش از یك هزار نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد می كند.

وی افزود : این مجتمع در پنج مرحله (فاز) و با هدف تولید گندله آهن اسفنجی ، شمش فولادی ، انواع تیر آهن ، ناودانی و نبشی با ظرفیت بیش از یك میلیون تن در سال طراحی شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری150 میلیارد تومانی در مجتمع فولاد رشتخوار گفت : سه مرحله از راه اندازی این مجتمع شامل ذوب فولاد، تولید آهن اسفنجی و نورد در مقاطع فولادی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

جنگی اعلام كرد: پروژه های صنعتی واحد گندله سازی، فرو منگنز پر كربن و كنسانتره این مجتمع نیز با پیشرفت مناسب فیزیكی روبروست و امیدواریم با همكاری مسوولان كشوری و استانی، این واحدهای صنعتی در مدت كمتر از یك سال آینده در شهرستان رشتخوار راه اندازی شود.

فرماندار رشتخوار افزود :در پروژه صنعتی فرو منگنز پر كربن بیش از هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت:در حال حاضر در سطح كشور پنج مجتمع فولاد احداث می شود كه دو مجتمع از این تعداد فقط در رشتخوار در حال احداث است كه با بهره برداری از آنها، این شهرستان بعنوان بزرگترین تولید كنند فولاد در جنوب كشور،نیاز های داخلی را تامین خواهد كرد.

وی به زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در شهرستان رشتخوار اشاره كرد و گفت: رشتخوار از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری در استان خراسان رضوی است.

وی در این رابطه اظهارداشت : وجود معادن فراوان ، نزدیكی به سنگ معدن سنگان خواف ،ارتباط نزدیك آن از طریق خط راه آهن به هرات افغانستان ، بندر عباس و آبهای آزاد و ظرفیت‌های بالای كشاورزی و دامداری از مزیت های این شهرستان است.

2718/659