۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 80451408
T T
۰ نفر
فعاليت هاي قرآني از مهمترين برنامه هاي فرهنگي تربيتي در مدارس است

رشت - رييس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان گيلان گفت: فعاليت هاي قرآني در مدارس از مهمترين برنامه هاي فرهنگي تربيتي آموزش و پرورش است.

'محمد تقی ادبی مهذب' روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قرآن كریم در مدارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش فعالیت های قرآنی در مدارس و ترویج آن بین دانش آموزان در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.

وی هفته آخر آذرماه را هفته گرامیداشت قرآن كریم در مدارس نام برد و اظهار داشت: به مناسبت این ایام برنامه های مختلفی از سوی اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.

رییس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان كرد: قرآن كتاب مقدس و آیینه تمام نمای حقیقت است كه انس با این كتاب آسمانی، انسان را از گمراهی به سوی نور هدایت می كند.

وی بیان داشت: انجام تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه های قرآنی، جلسات شورای قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن و عترت با محوریت معلمان و دانش آموزان قاری شهید از جمله برنامه های هفته گرامیداشت قرآن كریم است.

وی بازدید از مدارس قرآنی، برگزاری نشست و گفتمان قرآنی، غبارروبی گلزارهای مطهر شهدا توسط قاریان فرهنگی و دانش آموز، برگزاری مسابقه های قرآنی در رشته قرائت، مفاهیم، ترجمه، حفظ، تفسیر، اذان، احكام ، انشای نماز، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را از دیگر برنامه های این هفته عنوان كرد.

بیش از 360 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.ك/3

7286/695