۲۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 80455408
T T
۰ نفر
خراسان رضوي دومين استان داراي  بيشترين تعداد تعاوني در كشور است

كاشمر - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان ‌رضوي گفت: اين استان با 10 هزار و 600 تعاوني بعد از استان تهران بيشترين تعداد تعاوني را در كشور دارد‌.

به گزارش ایرنا، علی اكبر لبافی در جمع تعاونگران و كارفرمایان شهرستان خلیل آباد افزود: از شهریور ماه 1390 تاكنون استان خراسان رضوی در روند تشكیل تعاونی ها، رتبه نخست كشور را كسب كرده است.

وی اظهارداشت: این استان همچنین طی سال جاری با تشكیل 600 شركت تعاونی در شاخه ‌های مختلف، رتبه نخست تشكیل تعاونی ها در كشور را از آن خود كرده است.

او گفت: نگاه وزارت ‌خانه در جهت ایجاد تشكل‌ های تعاونی با اولویت آموزش و توانمند سازی برای توسعه است كه این هدف در این استان نیز بطور جدی دنبال می‌شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان ‌رضوی همچنین از ایجاد ‌1300 شورای سازش در این استان خبر داد و افزود: تا پیش از ایجاد این شوراها سالانه 50 هزار پرونده شكایت در مجموعه این اداره كل رسیدگی می‌شد كه با ایجاد شوراهای سازش حركتی پیشگیرانه و موثر در جامعه كارگری و بین كارگر و كارفرما شكل گرفت.

وی هدف از استقرار شوراهای سازش را حل اختلافات مربوط به كارگران و كارفرمایان در قالب تفاهم و گفت‌ و گو دانست و گفت: این امر از آغاز ایجاد شوراهای سازش، اثرگذاری خود را به وضوح نشان داده است.

وی به كاهش 80 درصدی ورودی شكایات اشاره كرد و گفت: این امر ارتباط صمیمی بین كارگر و كارفرما و موفقیت شوراهای سازش را نشان می دهد.

او همچنین فعالیت های این اداره در خلیل آباد را مثبت ارزیابی كرد و افزود: شهرستان خلیل ‌آباد با جمعیت بیش از 50 هزار نفر دارای زمینه ‌های فعالیت در احداث كارخانجات و كارگاه ‌های فرآوری محصولات مختلف كشاورزی از جمله انگور، بسته ‌بندی كشمش و خشكبار، و فعالیت های دامپروری، معدن و صنعت است.

سرپرست اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی خلیل آباد نیز در این مراسم گفت: با فعالیت 200 شركت تعاونی برای بیش از 3800 نفر در این شهرستان شغل ایجاد شده است.

حسین نوری افزود: در صورت حمایت بانك ‌ها و پرداخت تسهیلات لازم، این تعاونی ها نقش بزرگی در تحول اقتصادی منطقه ایفا می‌كنند.

وی اظهار داشت: مسئولان شهرستان نیز در این زمینه آماده همكاری لازم با سرمایه ‌گذاران هستند./2

7497 /664