۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 80456759
T T
۰ نفر
بارش برف در آذربایجان غربی تا دو روز دیگر ادامه می یابد

ارومیه - بارش برف كه با ورود یك سامانه بارش زا به آسمان آذربایجان غربی از عصر روز جمعه در سطح استان آغاز شده است در دو آینده نیز ادامه می یابد.

رییس پیش بینی اداره كل هواشناسی آذربایجان غربی روز شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارش زا از اواخر روز گذشته از مناطق شمالی وارد استان شده است كه متعاقب آن شاهد بارش برف در نواحی شمالی و مركزی آذربایجان غربی هستیم.

مهدی صابری اظهار كرد: در حال حاضر بارندگی در این مناطق ادامه دارد و طبق پیش بینی ها به عمل آمده طی امروز و فردا نیز شاهد بارش های پراكنده خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینكه این سامانه با توده های هوای سرد همراه است انتظار می رود از امروز شاهد كاهش محسوس دما بین 4 الی 6 درجه در سطح استان باشیم.

وی بیشترین میزان بارندگی را در پلدشت با 4 میلی متر اعلام كرد و افزود: در حال حاضر در مناطق جنوب استان به جز نقده هیچ بارندگی ثبت نشده ولی انتظار است از اواخر امشب تا ظهر فردا شاهد بارندگی های پراكنده در این مناطق نیز باشیم.

وی با اشاره به اینكه دمای هوای ارومیه در یك روز گذشته از صفر الی 5 درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: طی این مدت بیشترین دمای هوا در نقده با 7 درجه بالای صفر و كمترین دما با 4 درجه زیر صفر در چالدران گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی كارشناسان هواشناسی استان به احتمال زیاد از اواخر هفته جاری یك سامانه بارش زای متراكم و متمركز تمام استان را در برمی گیرد كه انتظار می رود بارندگی های متوالی و خوبی را داشته باشیم.

7126/581/ 1645
۰ نفر