۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۳
کد خبر: 80457375
T T
۰ نفر
اردوهاي راهيان نور نقش مهمي در ترويج فرهنگ دفاع مقدس دارند

سردشت، مهاباد - دبير ستاد مركزي راهيان نور كشور گفت: برپايي اردوهاي راهيان نور نقش مهمي در ترويج فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه دارند.

سرهنگ نادر ادیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس امری است كه تنها بر عهده نیروهای مسلح نیست، بلكه همه ارگان ها و نهادها باید در گسترش و ترویج آن تلاش كنند.

وی، برگزاری اردوهای راهیان نور را یك نوع جهاد در عرصه فرهنگی و گسترش اعتقادات و ارزش های اسلامی عنوان و اظهار كرد: این اردوها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین اقشار جوان جامعه نقش بسیار مهمی دارد.

سرهنگ ادیبی اظهار كرد: مردم ایران با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، متوجه می‌شوند كه در گذشته چه حركت عظیمی توسط شهدا و رزمندگان اسلام برای دفاع از كشورشان انجام شده است.

وی از سردشت به عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش یاد كرد و گفت: شهرستان سردشت شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب كرده كه باید قدردان مردم این شهر مقاوم باشیم.

سرهنگ ادیبی با اشاره به بمباران شیمیایی سردشت در دوران جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق افزود: بمباران شیمیایی سردشت باید در كشور و حتی در سطح بین المللی بازتاب درخور توجهی داشته باشد تا جهانیان بدانند كه استكبار جهانی چه جنایت هایی را در حق مردم این سرزمین مرتكب شده است.

وی اظهار كرد: دبیرخانه ستاد راهیان نور كشور درحال تهیه سند ملی راهیان نور است كه در آن به نقش ارزنده مردم شهرستان سردشت در پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی نیز اشاره خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت یكی از مقصدهای مهم كاروان های راهیان نور در غرب كشور به شمار می رود.

584/245
۰ نفر