۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷
کد خبر: 80458013
T T
۰ نفر
كنترل مصرف كودهاي شيميايي در گرو فرهنگ سازي بين كشاورزان است

رشت - مدير جهاد كشاورزي صومعه سرا گفت: كنترل و كاهش مصرف كودهاي شيميايي در گرو برنامه ريزي كلان و فرهنگ سازي بين كشاورزان است.

'احمد پادیاب' روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیاز فصل زراعی كشاورزان این شهرستان به پنج هزارتن كود شیمیایی افزود: مصرف بالای كود‌های شیمیایی در تولید محصولات كشاورزی، به سلامت جامعه آسیب وارد می كند.

وی با اعلام این كه سیاست‌های بخش كشاورزی به دنبال جایگزینی كود‌های بیولوژیك در این بخش برای رسیدن به تولید محصولات سالم است، گفت: اما نمی توان تاثیر كود‌های شیمیایی را در وضعیت كنونی به بخش كشاورزی نادیده گرفت.

پادیاب در ادامه با اشاره به این كه در فصل كشاورزی بیشترین نیاز كشاورزان كودهای اوره پتاس وازت است، یادآور شد: هم اكنون یك هزارتن كود شیمیایی به این شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرجهاد كشاورزی صومعه سرا گفت: این مقدار كود شیمیایی از سوی بخش خصوصی و سازمان تعاونی روستایی خریداری شده كه از دو هفته گذشته از سوی مركز خدمات و شركت های خدمات مشاوره ای شهرستان صومعه سرا به نرخ دولتی در حال توزیع است.

وی تاكید كرد: كشاورزان صومعه سرایی در اسرع وقت به محل صدور حواله كود (جهادكشاورزی) مراجعه و با دریافت آن سهمیه خود را بگیرند.

شهرستان صومعه سرا با 28هزار هكتار اراضی شالیكاری و تولید سالانه 126هزارتن شلتوك و 75 هزارتن برنج سفید در 25 كیلومتری غرب مركزاستان گیلان قرار دارد.ك/3

ج/603