۲۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80461931
T T
۰ نفر
معاون رئيس جمهور، نبود نقشه جامع را مهمترين مانع توسعه گردشگري سلامت دانست

مشهد - معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: نبود نقشه جامع و استاندارد كشورهاي اسلامي مهمترين مانع توسعه گردشگري سلامت در اين كشورها است.

محمد شریف ملك ‌زاده روز سه شنبه در مراسم گشایش سومین كنفرانس گردشگری سلامت كشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصص رضوی مشهد افزود: كشورهای اسلامی برای رشد و توسعه اقتصادی باید به گردشگری به عنوان یك محصول فرهنگی و اجتماعی بنگرند.

وی گفت: تنها زمانی در این حوزه به موفقیت می‌رسیم كه استانداردسازی فرهنگی را در كشورهای اسلامی نهادینه كنیم.

ملك زاده اظهارداشت: باید به منظور توسعه گردشگری سلامت، زیرساخت های اساسی در این حوزه تقویت گردد.

وی با پیشنهاد راه اندازی پایگاه الكترونیكی گردشگری سلامت و زیارت، گفت: با توجه به ظرفیتی كه بیمارستان رضوی و كلانشهر مشهد در ارائه خدمات پزشكی برتر دارد، بهتر است نخستین پایگاه اطلاع رسانی گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینكه مشهد منطقه نمونه بین‌الملی گردشگری است، افزود: امیدوارم در سال آینده، همایش بین‌المللی سلامت را با برنامه ریزی بهتر برگزار كنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور اظهار داشت: بیمارستان رضوی به عنوان منطقه ملی گردشگری سلامت در ایران شناخته شده كه در این راستا باید در توسعه گردشگری سلامت كشور اقدامات موثرتری را به انجام برساند.

وی با بیان اینكه هفته گذشته با حضور رئیس جمهور كارگروه ملی زیارت در مشهد تشكیل شد و مشهد به عنوان منطقه بین المللی گردشگری زیارت در كشور انتخاب شد، افزود: یكی از موضوعات مهم دیگر كه در این كارگروه تشكیل شد، لغو روادید از كشورهای جهان اسلام بود كه از دستاوردهای بزرگ برای مشهد به شمار می‌رود.

ملك‌ زاده گفت: مشهد دارای جایگاه بین المللی است و كشورهای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این شهر در حوزه گردشگری دارند لذا باید ظرفیت ‌های مناسب در حوزه‌ های مختلف این شهر ایجاد شود و با برگزاری اینگونه كنفرانس‌ ها و تعامل و تبادل اطلاعات بین كشورهای اسلامی دستاوردهای آن به كشورهای مختلف جهان ارائه شود./2

7496 /664