۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۸
کد خبر: 80463853
T T
۰ نفر
توانمندسازي دانش آموزان شاهد از برنامه هاي مهم آموزش و پرورش است

بوشهر- مشاور وزير و مدير كل امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازي علمي، آموزشي و فرهنگي دانش آموزان شاهد از اولويت ها و برنامه هاي مهم آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، مریم خلیلوند روز چهارشنبه درهمایش تجلیل از دانش آموزان برتر كنكور سال 91 در بوشهر افزود: دانش آموزان شاهد و ایثارگر پرچمدار عزت و عظمت پدرانشان هستند و باید ادامه دهنده راه آنان باشند.

وی اضافه كرد: شهدای این نظام بصیر و آگاه بودند ما نیز امروز درجهاد علمی به جوانانی با بصیرت، هوشیار و ولایت مدار نیاز داریم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

خلیلوند ادامه داد: مدارس شاهد بعد از پایان یافتن فرزندان شهید و ایثارگر به عنوان پایگاه های ترویج ایثار و شهادت و یادگار حضرت امام درتامین مدارس شاهد به عنوان مجموعه ای از دستاوردهای نظام الهی نگهداری می شوند.

وی گفت: هم اكنون تعداد فرزندان شهید كم شده اما جامعه ایثارگری بزرگی داریم كه نیاز به آموزش و پرورش دارند.

خلیلوند اضافه كرد: ایران از جمله كشورهایی است كه دشمنان قسم خورده آن در برهه های زمانی مختلف برای ضربه زدن به آن برنامه ریزی می كنند پس ما باید همواره مبلغ فرهنگ شهید و شهادت در جامعه باشیم.

وی یادآور شد: بنابراین اگر در آینده فرزند شهید، ایثارگر و آزاده نداشته باشیم باید یكهزار و 330مدرسه شاهد موجود در كشور را به عنوان پایگاه های ترویج و یادگار هشت سال دفاع مقدس نگه داریم.

خلیلوند در باره حمایت از فرزندان شاهد گفت: استخدام 18 هزار فرزند شهید و ایثارگر در آموزش و پرورش بیانگر همكاری این وزارتخانه با بنیاد شهید و امور ایثار گران است كه تاكنون هیچ دستگاهی چنین همكاری با این بنیاد نداشته است.

وی یادآور شد: امسال 366 مدرسه به مدارس شاهد كشور اضافه شده و با این تعداد مدارس شاهد از 964 مدرسه به یكهزار و 330مدرسه افزایش یافته و به فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری خدمت رسانی می كنند.

خلیلوند اظهار كرد: هم اكنون 75درصد از جمعیت مدارس شاهد را فرزندان جامعه ایثارگر و شاهد تشكیل می دهند.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان اینكه برای قرار گرفتن در مسیر هدایت و نجات باید مسیر شهدا را بشناسیم، گفت: شهدا نورانیت دارند وبرای گم نكردن مسیر باید راه شهدا را بشناسیم.

خلیل رضایی اضافه كرد: هر صدا، خط، باند، گروه و جریانی اگر در مسیر شهدا نباشد در مسیر انحرافی قرار دارد و در پیمودن این راه باید تجدید نظر كرد.

مدیركل آموزش و پرورس استان بوشهر گفت: امروز دشمن با جنگ های مختلف فرهنگی و اقتصادی می خواهد جلو رشد و تعالی جوانان ایرانی را بگیرد ولی جوانان ما با جهاد اكبر در مسیر شكوفایی و علم مقتدرانه گام برمی دارند.

وی یادآور شد: هم اینك شش هزار و 500دانش آموز شاهد و ایثارگر در 32مدرسه شاهد در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

رضایی اظهاركرد: 45نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان بوشهر از دانش آموزان ممتاز در مسایل آموزشی هستند.

در پایان از دانش آموزان برتر شاهد در كنكور سراسری تجلیل شد. ك/2

629/539/681
۰ نفر