۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۷:۴۴
کد خبر: 80464352
T T
۰ نفر
اساتيد، طلاب و دانشجويان حوزه و دانشگاه در فومن تجليل شدند

رشت - جمعي از اساتيد، طلاب و دانشجويان حوزه علميه حضرت آيت الله العظمي بهجت فومني(ره) و دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت گراميداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان فومن تجليل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین كه عصر روز چهارشنبه در تالار شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد،

امام جمعه شهرستان فومن از دانشجویان و حوزویان خواست تا از اندیشه های شهید آیت الله دكتر مفتح برای اجرایی شدن و تحقق صحیح این افكار در سطح دانشگاه ها و حوزه ها بكوشند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدحسن صفویˈ با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دكتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح با فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی خود در حوزه و دانشگاه موجب عملیاتی شدن اهداف عرصه تعلیم و تربیت شد.

وی با بیان اینكه وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است، افزود: در طول تاریخ همواره شاهد وحدت حوزه و دانشگاه در نیل به سعادت كشور اسلامی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه همواره در طول تاریخ پیوند جدی داشته‌اند و تداوم این وحدت یعنی وحدت حوزه و دانشگاه در گرو پیوند ناگسستنی دین با علم است.

امام جمعه فومن همچنین از اهتمام ویژه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نسبت به مسائل دینی و فرهنگی قدردانی كرد و برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دفتر فرهنگ اسلامی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی را ستودنی خواند.

یكی از اساتید حوزه و دانشگاه در ادامه این آیین با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی، منظور از وحدت حوزه و دانشگاه را، وحدت در هدف دانستند، گفت: وحدت در هدف یعنی اینكه حوزه و دانشگاه خط و مشی كلی كشور را بتوانند درست درك و برای اعتلای آن تلاش كنند.

حجت الاسلام و المسلمین'محسن پورمحمد' افزود: با توجه به اینكه شهید آیت الله دكتر محمد مفتح عامل پیوند دو مركز علم و آگاهی بودند، روز شهادت این شهید بزرگوار به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و از یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینكه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست كه دانشجویان ما طلبه و یا طلاب ما دانشجو شوند و یا درس ها را تداخل در یكدیگر دهند، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، منظور از وحدت این دو مركز، وحدت در هدف است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و احیا و تقویت یك جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل، خود اتكا و دین باور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دكتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: همچنانكه وحدت و اتحاد دو نهاد حوزه و دانشگاه، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد، امروز نیز این وحدت و استقلال باید در اندیشه و عمل حفظ شود.

'مجتبی ملكی چوبری' اضافه كرد: در دوره‌ای كه كشور توانسته است به رشد و توسعه علمی و فرهنگی و بومی گرایانه خود دست پیدا كند، با اتحاد و همدلی می توان این رشد و توسعه را حفظ كرد.

وی اظهار كرد: وحدت حوزه و دانشگاه تا به امروز یكی از مهمترین دغدغه های نخبگان علمی حوزه و دانشگاه بوده و باید در این زمینه حركت های بیشتر و بهتری انجام شود.

وی افزود: نقش آفرینی علمای دینی در صحنه دانشگاهی از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه است.

ملكی چوبری ادامه داد: مساله وحدت حوزه و دانشگاه، یكی از حیاتی ترین مسائل جاری در عرصه فرهنگی كشور است كه توجه به امر موجب تعالی جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین كه فرماندار و جمعی از مسوولان شركت داشتند، با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت بمناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ، 14 نفر از اساتید،طلاب و دانشجویان شهرستان فومن از سوی ستاد نماز جمعه و دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شدند.

شهرستان فومن در 25 كیلومتری غرب مركز استان گیلان قرار دارد.ك2

7294/ 603