۲ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80466741
T T
۰ نفر
نمايش'يك نقش، صد نقاشي'در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع)

تهران- نمايشگاه 'يك نقش، صد نقاشي' به نفع كودكان زلزله زده آذربايجاني در طبقه مياني موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) برپا شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،این نمایشگاه حاصل چهار كارگاه آموزشی نقاشی است كه در تهران و منطقه زلزله زده آذربایجان برگزار شده است و این آثار نقطه عطفی در نقاشی كودك به شمار می رود.

نمایشگاه'یك نقش،صد نقاشی' با هدف حمایت از كودكان زلزله زده آذربایجان از سوی مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه های معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده است و 100 كودك 7 تا 12 سال به سرپرستی علی ذاكری بر روی بوم های 50 در 50 سانتیمتر با موضوعات آزاد به خلق اثر پرداختند.

در بخش اساتید، هنرمندانی هم چون، حسین ماهر، خسرو خسروی،كیوان عسگری، فرشید شفیعی، بهنام كامرانی، ستاره حسینی، عطیه بزرگ سهرابی، الهه مقدمی و مهناز پسیخانی حضور داشتند.

عواید حاصل از فروش این نمایشگاه برای كودكان زلزله زده آذربایجان در نظر گرفته شده است.



***نمایشگاه عكس برای كمك به دختران مدرسه شین‌آباد

اولین نمایشگاه عكس گروهی با عنوان 'ده آیینه برای دختران دلسوخته پیرانشهر' ساعت 17 امروز (شنبه) با حضور جمعی از هنرمندان ایران در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه در گالری شماره یك خانه عكاسان در حوزه هنری تهران با آثاری از ده دانشجوی ترم سوم این مركز برگزار می‌شود و تا 13 دی‌ماه سال جاری ادامه دارد.

تمام درآمد ناشی از فروش عكس ها برای دختران مدرسه شین آباد پیرانشهر كه چندی پیش به دلیل آتش سوزی در مدرسه آسیب دیدند هزینه شود.



***نمایشگاه نقاشی درنگارخانه گلستان

نمایشگاه نقاشی با عنوان 'فانوس' از آثار'معصومه محمدبیگی' و 'مرجان فتحیان' به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با سبك‌های مختلف هنری در نگارخانه گلستان برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه تعداد 40 اثر در ابعاد مختلف از 2 دی با سبك رئال در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 13 دی، ساعت 9 تا 19 به فرهنگسرای گلستان مراجعه كنند.



***پرفورمنس عكاسی در گالری خاك

گالری خاك این روزها پذیرای یك نمایشگاه گروهی از آثار نقاشان با عنوان 'نگاه دوباره' است.دراین نمایشگاه آثاری از فریدون آو، آرمان استپانیان، امیرعلی قاسمی و ملكه نایینی روی دیوار رفته است.

در این نمایشگاه چهار عكس از مجموعه 'نیو آرت' ارائه شده كه این آثار بر اساس شعری از سهراب سپهری، مجموعه ویلن‌زن مارك شاگال، تابلوی مریم مقدس یك نقاش ایتالیایی و اثری مربوط به مجموعه 'مفهوم پنهان در عكاسی ایران' كار شده است.

امیر علی قاسمی نیز در این نمایشگاه پرفورمنس عكاسی با عنوان 'پس زمینه‌ات را انتخاب كن' اجرا می‌كند.

فراهنگ2**9173**1588